ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το τρένο έρχεται, οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Κορινθίων φεύγουν;

0

Τα ρεπορτάζ που ανέφεραν πως μέσα στο 2021 θα μπει και πάλι σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος – Ναύπλιο επιβεβαίωσε ο Περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. Σύμφωνα με όσα είπε θα υπάρξει μελέτη για την επαναλειτουργία ολόκληρης της γραμμής, μέχρι την Τρίπολη, την Μεγαλόπολη και την Καλαμάτα, όπου θα εξεταστεί ενδεχόμενη μετατροπή της από μετρική σε κανονική.

Ειδικότερα για την μετρική γραμμή Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο τονίστηκε η αναγκαιότητα να αποκατασταθούν όλες οι ισόπεδες διαβάσεις, ενώ το μηχανοστάσιο θα γίνει στην Κόρινθο. «Ως το Ναύπλιο υπάρχουν περί τις 65 ισόπεδες διαβάσεις, στις οποίες πρέπει να τοποθετηθούν οι αναγκαίοι αυτοματισμοί. Επίσης, πρέπει να λειτουργήσει μηχανοστάσιο στην Κόρινθο για τη συντήρηση των μετρικών συρμών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το τρένο δεν θα φθάνει στην Αθήνα, αλλά στον μεγάλο σταθμό της Κορίνθου, όπου και θα γίνεται μετεπιβίβαση στον προαστιακό, για τη συνέχιση του ταξιδιού προς Αθήνα.

Ο περιφερειάρχης γνωστοποίησε ακόμα ότι στη χθεσινή σύσκεψη υπήρξε δέσμευση πως μέσα σε δύο μήνες «θα υπογραφεί το χρησιδάνειο για να παραχωρηθεί στην Περιφέρεια η ανενεργή γραμμή από το Δερβένι μέχρι την Κόρινθο».

Στη συνέχεια, πρόσθεσε ο Π. Νίκας, «σε συνεννόηση και με τους δημάρχους, θα γίνει προσπάθεια καθαρισμού των γραμμών και χρησιμοποίησής τους, θα εξετάσουμε τους τρόπους σε συνεργασία με τους δημάρχους. Το αίσχος όμως που υπάρχει σήμερα, θα φροντίσουμε μέχρι το καλοκαίρι να μην υπάρχει -να έχει αναβαθμιστεί όλος αυτός ο χώρος που αριθμεί συνολικά πολλά στρέμματα και περνά μέσα από πόλεις».

Τέλος, ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι «πολύ σύντομα θα φύγουν τα συλλημένα και κατεστραμμένα βαγόνια που είναι στον σιδηροδρομικό σταθμό και στην είσοδο της Κορίνθου, η άθλια εικόνα των οποίων υποβαθμίζει την πόλη».

Που θα πάνε οι τεχνικές υπηρεσίες;

Τι σημαίνουν, όμως, όλα αυτά για την Κόρινθο και τον σιδηροδρομικό σταθμό, ο οποίος έχει παραχωρηθεί στον δήμο Κορινθίων και σήμερα στεγάζει τις υπηρεσίες της Πολεοδομίας και των Τεχνικών Υπηρεσιών; Όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει ανάγκη για νέα μεταφορά, αφού τα κτίρια θα πρέπει να αποδοθούν και πάλι στον ΟΣΕ και τις υπηρεσίες του, γεγονός που φέρνει τον δήμο μπροστά στην υποχρέωση να αναζητήσει νέους χώρους. Μπορεί αυτοί οι νέοι χώροι να είναι στο στρατόπεδο της Κορίνθου, για το οποίο έχει ξεκινήσει και πάλι ο διάλογος να παραχωρηθεί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση; Μοιάζει δύσκολο, καθώς ο χώρος έχει παραχωρηθεί για την δημιουργία της κλειστής και ανοιχτής δομής και αφ ενός δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμα κτίρια, αφετέρου θα ήταν το λιγότερο αστείο να συγχρωτιστούν μέσα στα ίδια στρέμματα δημόσιες υπηρεσίες υψηλής επισκεψιμότητας, μια ανοιχτή δομή φιλοξενίας προσφύγων και μία κλειστή δομή-φυλακή.

Το δεύτερο ερώτημα αφορά την αποξήλωση των υποδομών που δημιουργήθηκαν από την προηγούμενη δημοτική αρχή και αφορούσαν είτε το κλείσιμο των γραμμών στις διασταυρώσεις με δρόμους στο κέντρο της Κορίνθου, είτε την μετατροπή τους (από την οδό Αγίας Άννης μέχρι τον Κρητικό, στο σημερινό ΙΚΑ) σε χώρο στάθμευσης.

Σε κάθε περίπτωση η απόδοση στους δήμους της ανενεργής γραμμής κρίνεται μάλλον θετικό μάτρο –καταρχήν- αν και μένει να δουμε ποια θα είναι η τελική απόφαση.   

Όλα έτοιμα για το 7ο Καρναβάλι στο Βραχάτι

Previous article

75 χρόνια μετά: φωτογραφίες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.