ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Πως θα γίνει το νέο υπερσύγχρονο ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

0

Ξ αναζωντανεύει για μία ακόμη φορά το όνειρο της δημιουργίας ενός σύγχρονου τερματικού σταθμού υπεραστικών λεωφορείων για την πρωτεύουσα. Σύμφωνα με το ypodomes.com, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επεξεργάζεται σχέδιο υλοποίησης το οποίο θα βασίζεται στη διαθέσιμη μελέτη που έχει εκπονηθεί για λογαριασμό των ΚΤΕΛ από το ΕΜΠ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, θα χρειαστεί να υπάρξει μία εκλογίκευση στον προϋπολογισμό του έργου. Η μελέτη το κοστολογεί περίπου σε 200 εκατ. ευρώ, ενώ στο υπουργείο θεωρούν πως ένα ποσό κοντά στα 100 εκατ. ευρώ είναι επαρκές για ένα σύγχρονο τερματικό των ΚΤΕΛ.

Το βασικό σενάριο

Σήμερα το βασικό σενάριο για το νέο τερματικό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που θα καταργήσει τους δύο υφιστάμενους σταθμούς σε Κηφισό και Λιοσίων, είναι να βγει στον αέρα ένας διαγωνισμός μέχρι το τέλος του έτους. Ο διαγωνισμός θα έχει αναθέτουσα αρχή την Αττικό Μετρό, που είναι και η ιδιοκτήτρια του ακινήτου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα πρόκειται για διαγωνισμό παραχώρησης για διάστημα που θα κυμαίνεται σε πάνω από 25 χρόνια.

Πρόκειται για κλασική περίπτωση έργου που είναι απόλυτα χρηματοδοτούμενο κι ένα έργο παραχώρησης με ιδιαίτερα μεγάλο εμπορικό αντικείμενο. Το σημαντικό είναι πως δεν χρειάζεται κεφάλαια απ’ το ΕΣΠΑ που θα έκαναν ιδιαίτερα περίπλοκη τόσο την έγκριση του μοντέλου, όσο και την υλοποίησή του.

Αυτό που χρειάζεται για να οδηγηθούμε στην προκήρυξη του διαγωνισμού είναι ν’ αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά η μελέτη. Σύμφωνα με το ypodomes.com, έχει ήδη υποβληθεί στο ΥΠΕΝ προς αδειοδότηση από το 2019 κι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, αυτό θα συμβεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Μία νέα μεγάλη συγκοινωνιακή πύλη εισόδου

Οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24-44 χιλ. επιβάτες. Με τη λειτουργία του το νέο έργο θ’ ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους Σταθμούς Υπεραστικών, ενώ παράλληλα θ’ αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα.

Ο νέος τερματικός θα προσομοιάζει μ’ ένα τερματικό σταθμό αεροδρομίου, θα κατασκευαστεί σε ακίνητο με επιφάνεια περίπου 26.000 τ.μ. Θα διαθέτει ανοιχτούς χώρους πρασίνου, εμπορικές χρήσεις και χώρους στάθμευσης. Θα είναι ένας συγκοινωνιακός κόμβος, που θα φιλοξενεί πέρα από τα ΚΤΕΛ απ’ όλη την χώρα και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές. Εκτιμάται δε ότι θ’ αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών. Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους αρκεί να φανταστούμε ότι το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας το 2019, διακίνησε 25,5 εκατ. επιβάτες.

Θα συνδέεται με τον σταθμό Μετρό «ΕΛΑΙΩΝΑΣ» και θα συνδεθεί με αστικές γραμμές λεωφορείων, ενώ θα υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος για ταξί. Με τη λειτουργία του η Αθήνα θα έχει ολοκληρώσει όλες τις μεγάλες συγκοινωνιακές της πύλες και θα διαθέτει ένα τερματικό υπεραστικών εφάμιλλο με άλλων Ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων.

Να σημειώσουμε ότι η Αθήνα πασχίζει ν’ αποκτήσει ένα σύγχρονο τερματικό ΚΤΕΛ από την περίοδο προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αλλά μέχρι και σήμερα αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό.

Πηγή: ypodomes.com

8eCUgvCwsa

ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Previous article

SOS! Οι πρώτες τσούχτρες εμφανίστηκαν ήδη στον Κορινθιακό!

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.