ΕΙΚΑΣΤΙΚΑΤΕΧΝΗ

Μπόρις Μιχαηλόβιτς Κουστόβιεφ: πομπή του Πάσχα.

0

Έτος γέννησης: 7 Μαρτίου 1878 Ημερομηνία θανάτου: 28 Μαΐου 1927: Ρωσία

Καλλιτεχνικό ταλέντο Μπόρις Μιχαηλόβιτς Κουστόβιεφ ο εκπρόσωπος της ρωσικής ζωγραφικής του περασμένου αιώνα, γνωστός σε όλο τον κόσμο, μας έδωσε έναν νοσταλγικό κόσμο, ηλιόλουστο και χαρούμενο, με έμφαση στην αίσθηση των διακοπών με φωτεινά χρώματα. Όντας μαθητής της Ilya Repin, Kustodiyev όχι μόνο κληρονόμησε το στυλ και το ύφος του Repin, αλλά και έφερε στο παιχνίδι χρώματα εγγενή μόνο σε αυτόν, η οποία ακούσια φορτίζει με θετική και ευτυχία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχηματισμός του Μπόρις Μιχαηλόβιτς ως καλλιτέχνης άρχισε πολύ πριν από τη συνάντηση με τον δάσκαλο, αυτό αποδεικνύεται από το έργο του, που διαπνέεται από μια ηχώ των παιδικών αγάμων και εμπειριών.

Ο Kustodiyev γεννήθηκε στην οικογένεια ενός καθηγητή σεμιναρίων το 1878 στην πόλη Astrakhan. Η μοίρα αποφάσισε ότι ο πατέρας του Μπόρις πέθανε όταν το αγόρι ήταν μόλις πάνω από ένα έτος και ολόκληρη η ευθύνη για την ανατροφή έπεσε στους εύθραυστους ώμους της μητέρας του – μια 25χρονη χήρα με τέσσερα παιδιά στην αγκαλιά της. Παρά τον πολύ μέτριο πλούτο, η οικογένεια έζησε μαζί και η αγάπη της μητέρας βελτίωσε τις δυσκολίες της ζωής, δίδοντας την ευκαιρία να σχηματίσει ένα δημιουργικό πρόσωπο. Ήταν η μητέρα της, Ekaterina Prokhorovna, που έστησε στα παιδιά μια αγάπη για την υψηλή τέχνη – θέατρο, λογοτεχνία, ζωγραφική. Μια τέτοια ανατροφή δημιούργησε με σαφήνεια το μέλλον του Μπόρις και σε 9 γνώριζε ήδη τι θα γινόταν καλλιτέχνης.

Το 1892, έχοντας εισέλθει στο Θεολογικό Σεμινάριο του Αστραχάν, ο Kustodiev άρχισε ταυτόχρονα να μαθαίνει από τον τοπικό ζωγράφο A.P. Vlasov. Με την ευλογία του Vlasov, το 1896, ο Kustodiev έγινε μαθητής της Ακαδημίας Τεχνών της Αγίας Πετρούπολης και μετά από δύο χρόνια έγινε δεκτός στο εργαστήριο της Ilya Repin. Ο μεγάλος καλλιτέχνης επέστησε αμέσως προσοχή στον σπουδαστή, προσδίδοντας μεγάλες ελπίδες, οι οποίες αργότερα κατέληξαν σε κοινή εργασία σε ένα μνημειώδες καμβά – «Η τελετουργική συνάντηση του Κρατικού Συμβουλίου στις 7 Μαΐου 1901». Το αποτέλεσμα μιας τόσο επιτυχημένης έναρξης ήταν η υπεράσπιση της διατριβής με ένα χρυσό μετάλλιο και πρακτική εξάσκηση στο εξωτερικό. Στο ταξίδι του στην Ευρώπη, ο καλλιτέχνης πήγε με μια νεαρή οικογένεια, έναν νεογέννητο γιο και μια νεαρή σύζυγο – Γιούλια Ευσταφένιου Προσίνσκαγια.

Στη συνέχεια, το 1905, απολαμβάνοντας φόρο τιμής στην αξιοζήλευτη συνάντηση με την αγάπη του, ο Kustodiyev έχτισε ένα σπίτι-εργαστήριο “Terem” κοντά στην πόλη Kineshma, στο Βόλγα. Ο “Terem” έγινε ο τόπος εργασίας και δημιουργικότητας του καλλιτέχνη και εδώ, σχεδόν κάθε καλοκαίρι, ο Boris Mikhailovich αγκαλιάστηκε από ένα συναίσθημα που ονομάζεται ευτυχία, τον εμπνέει να είναι δημιουργικός και να συνειδητοποιεί την πληρότητα της ζωής. Η αγαπημένη του σύζυγος, που έγινε πιστός βοηθός, γιος και κόρη, σε μια ακατανόητη αντίληψη, η οικογένεια αντανακλάται στο έργο του καλλιτέχνη και γίνεται ένα ξεχωριστό μεγάλο θέμα στη ζωγραφιά του (εικόνα “Πρωί”). Ένα χρόνο νωρίτερα, το 1904, ο καλλιτέχνης πέρασε αρκετούς μήνες στο εξωτερικό, στο Παρίσι και τη Μαδρίτη, επισκέπτοντας εκθέσεις και μουσεία. Οι γηγενείς χώροι του ονόμασαν τον Μπόρις Μιχαηλόβιτς στη Ρωσία και, επιστρέφοντας σπίτι, ο Kustodiyev βυθίστηκε στον κόσμο της δημοσιογραφίας, συνεργαζόμενος με τα σατιρικά περιοδικά

8eCUgvCwsa

Επιτάφιος στον Πύργο Σαντορίνης. (2016)

Previous article

Αυτοκίνητο έπεσε σε γκρεμό στον δρόμο Μάρκασι – Παναρίτι

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.