Θέμα ημερών πρέπει να θεωρείται, σύμφωνα με πληροφορίες, η τελική επισφράγιση του έκτακτου εξοπλιστικού προγράμματος της κυβέρνησης για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων, εν μέσω των διαρκών και κλιμακούμενων απειλών της Αγκυρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, επικρατέστερη ημερομηνία για την υπογραφή μιας ουσιαστικά «αμυντικής συμφωνίας» μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας πρέπει να θεωρείται η 10η Σεπτεμβρίου, κατά την οποία θα λάβει χώρα η σύνοδος των χωρών του Νότου στην Κορσική.
Χωρίς να έχει ακόμα κάτι επισφραγιστεί, καθώς πάντα μια συμφωνία για εξοπλιστικά έχει πολλές πτυχές που μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα, η σύνοδος θεωρείται από το Μέγαρο Μαξίμου το ιδανικότερο χρονικό σημείο για την υπογραφή της συμφωνίας, καθώς αφενός θα εκπέμψει σαφές μήνυμα προς την Αγκυρα, αφετέρου θα ενισχύσει σημαντικά τον Κυριάκο Μητσοτάκη αφού λίγα 24ωρα μετά θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη για την καθιερωμένη, έστω και σε διαφορετικό πλαίσιο φέτος λόγω της πανδημίας, συνέντευξη Τύπου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η συμφωνία μεταξύ Αθήνας και Παρισιού για την αγορά μαχητικών αεροσκαφών Ραφάλ βρίσκεται σε προχωρημένο επίπεδο, όπως και η υποστήριξη του στόλου των Μιράζ 2000 και η τυποποίηση όλων των γαλλικών τύπου βλημάτων.
Παράλληλα, σε υψηλό πολιτικό επίπεδο έχουν γίνει συζητήσεις και για μία φρεγάτα. Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις με άλλες πλευρές, για την αναβάθμιση των τεσσάρων ελληνικών φρεγατών ΜΕΚΟ, καθώς βασική προτεραιότητα του Μαξίμου είναι η αύξηση του μέσου όρου ζωής των υφισταμένων πλοίων. Στις συζητήσεις που γίνονται περιλαμβάνεται ακόμα η εξαγορά τορπιλών βαρέος τύπου, αλλά και τέσσερα ελικόπτερα MH-60.
Την ίδια ώρα που το Μαξίμου έχει διαρκώς το βλέμμα του στραμμένο στην Αγκυρα και στις τουρκικές προκλήσεις, επιχειρεί να μη μείνει πίσω το κυβερνητικό έργο και στο εσωτερικό μέτωπο. Η φράση του Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά την εισαγωγική του ομιλία στο χθεσινό, πρώτο μετά τη θερινή ανάπαυλα, υπουργικό συμβούλιο, δείχνει ακριβώς αυτόν τον δρόμο που θέλει να βαδίσει η κυβέρνηση ενόψει του δύσκολου φθινοπώρου που έρχεται.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης, απευθυνόμενος στους υπουργούς του, έδωσε το στίγμα λέγοντας: «Προφανώς η επικαιρότητα είναι κρίσιμη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται αυτή να αναστείλει το συνολικό μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο». Στο πλαίσιο αυτό ο πρωθυπουργός έδωσε το έναυσμα πως «ταυτόχρονα και παράλληλα με τις πυκνές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε στα εθνικά ζητήματα αλλά και στο μέτωπο της πανδημίας, προχωρούμε αδιάκοπα και το νομοθετικό μας έργο» και «αυτόν τον δρόμο ακολουθούμε και σε αυτόν θα μείνουμε».
Και πράγματι, το χθεσινό υπουργικό είχε έντονο αυτό το στίγμα, καθώς εν μέσω κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας, αλλά και πανδημίας, επικεντρώθηκε στο νομοσχέδιο για τη δεύτερη ευκαιρία και τη διευθέτηση των οφειλών.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αντιλαμβάνεται πλήρως πως, πλην των ελληνοτουρκικών που αναμφίβολα βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας αλλά και της υγειονομικής κρίσης, το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων και των αλλαγών που είχε εξαγγείλει προεκλογικά θα αποτελέσει μακροπρόθεσμα βαρόμετρο για την κυβέρνησή του. Εξ ου και οι κατευθυντήριες προς τους υπουργούς, οι μεταρρυθμίσεις να μη μείνουν πίσω.
Ο νέος φράχτης στον Εβρο
Τμηματικά και σε διάστημα 5 έως 8 μηνών από σήμερα θα παραδοθεί το νέο τμήμα του φράχτη στον Εβρο, που θα έχει συνολικό μήκος 27 χλμ. και θα κοστίσει 62,9 εκατ. ευρώ. Για την κατασκευή και τη σημασία του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ενημέρωσε χθες το υπουργικό συμβούλιο. Ο υπουργός αναφέρθηκε στην επιτυχημένη διαχείριση της κρίσης που προκάλεσε η Αγκυρα στον Εβρο την περασμένη άνοιξη, τονίζοντας ότι από την κρίση αυτή διαπιστώθηκε η ανάγκη για νέο τεχνητό εμπόδιο στα ευάλωτα σημεία των χερσαίων τμημάτων της ελληνοτουρκικής μεθορίου. Ενα μέρος του έργου αφορά τη συντήρηση και ενίσχυση του υφιστάμενου φράχτη μήκους 12,5 χιλιομέτρων από τον μεθοριακό σταθμό 1 στις Καστανιές μέχρι τη Νέα Βύσσα. Το δεύτερο και κύριο τμήμα αφορά την κατασκευή νέου φράχτη στα ποτάμια σύνορα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα 9 χλμ. θα κατασκευαστούν στο «Πέταλο» Φερών, τα επόμενα 15 χλμ. θα καλύψουν την περιοχή του «Κτήματος Τσιρόζη», ενώ άλλα 2,5 χλμ. θα καλύψουν την περιοχή «Νέα Εγνατία».
Comments