ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

8 ερωτήσεις και απαντήσεις για τα σχολεία προσφύγων που θα λειτουργήσουν στην Κορινθία

0

Πολλά είναι τα ερωτήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία της Κορίνθου και των Αγίων Θεοδώρων και τα οποία προέκυψαν εξ αφορμής της λειτουργίας των δύο Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφυγόπαιδων (ΔΥΕΠ) σε αυτούς τους δήμους.
Το korinthia.net.gr κατέγραψε κάποια από τα ερωτήματα και αναζήτησε τις σχετικές απαντήσεις που αφορούν και τις δύο δομές. Εξαίρεση αφορά ο αριθμός των μαθητών στην δομή Αγίων Θεοδώρων, για την οποία δεν μπορέσαμε να έχουμε ούτε ενδεικτική πληροφόρηση.

  1. Υπάρχει περίπτωση να αλλάξει ο νόμος;

Δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει ο νόμος. Η απόφαση για την δημιουργία των ΔΥΕΠ έχει δημοσιευτεί πλέον σε ΦΕΚ. Άλλωστε ανάλογες δομές λειτουργούν τα τελευταία πέντε χρόνια σε πολλές περιοχές στην Ελλάδα, χωρίς να έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα.
Στην Πελοπόννησο οι μοναδικές ΔΥΕΠ που θα λειτουργήσουν είναι οι δύο στην Κορινθία (Κόρινθο και Άγιοι Θεόδωροι) και μία ακόμη στην Σπάρτη.
Η Ελλάδα δεσμεύεται σχετικά με τη λειτουργία δομών για την εκπαίδευση των προσφύγων από Διεθνείς Συμβάσεις (Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Δικαιωμάτων του Παιδιού κ.ά.), Ευρωπαϊκές Συνθήκες, αλλά πάνω απ’ όλα από τον ίδιο τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό.

  • Πόσα παιδιά θα είναι στην Δομή Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφυγόπαιδων Κορίνθου στις τρεις βαθμίδες;

Κανείς δεν γνωρίζει τον επίσημο αριθμό των παιδιών που θα συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ο Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων Αλέξανδρος Αντωνίου ήρθε σε επαφή με την διοίκηση της Ανοιχτής Δομής Κορίνθου και οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως σε αυτήν διαβιούν (περίπου) 100 παιδιά σε ηλικία δημοτικού σχολείου, 80 παιδιά σε ηλικία Γυμνασίου και 20 παιδιά σε ηλικία Νηπιαγωγείου.
Ωστόσο κανείς δεν γνωρίζει τον τελικό αριθμό των μαθητών που θα φοιτήσουν, δεδομένου ότι θα πρέπει να υπάρξει συναίνεση των γονέων για να συμμετάσχουν τα παιδιά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ανάλογη εμπειρία σε άλλες περιοχές της Ελλάδας «κατεβάζει» τον αριθμό των συμμετεχόντων σε 50-60%, γεγονός που σημαίνει ότι πιθανώς ο αριθμός να κυμανθεί στα 50-60 παιδιά στο δημοτικό, και στα 40-50 παιδιά στο Γυμνάσιο.

  • Με ποιες διαδικασίες συμμετέχουν τελικά τα προσφυγόπουλα στην ΔΥΕΠ;

Για να συμμετάσχει κάθε παιδί χρειάζεται να υπάρχουν τρία χαρτιά. Το πρώτο είναι το τρίπτυχο της άδειας παραμονής. Το δεύτερο η υπογεγραμμένη συναίνεση του γονέα (στην γλώσσα του). Και το τρίτο η βεβαίωση του γιατρού της Δομής ή του Νοσοκομείου Κορίνθου ότι το παιδί ΕΧΕΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΙ.

  • Τι θα γίνει με το Ολοήμερο Σχολείο;

Αποτελεί αντικειμενικά το μεγαλύτερο πρόβλημα με δεδομένο ότι η κυβέρνηση προωθεί την ενίσχυση του Ολοήμερου Σχολείου, με την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή μαθητών. Ωστόσο, και εδώ, η εμπειρία έχει δείξει ότι μικρός αριθμός μαθητών συμμετέχει τελικά σε αυτό.
Για το ωράριο λειτουργίας των δύο σχολείων (Ολοήμερο και ΔΥΕΠ), πράγματι οι ώρες θα συμπέσουν, στο διάστημα από τις 14:00 μέχρι τις 16:00. Ωστόσο, οι μαθητές θα είναι εντελώς απομονωμένοι καθώς στο συγκεκριμένο σχολείο –και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών- θα αξιοποιηθούν οι αίθουσες διδασκαλίας του ισογείου για τους μαθητές της ΔΥΕΠ και το πρώτου ορόφου για το Ολοήμερο. Ουσιαστικά ο όποιος συγχρωτισμός θα αφορά το διάστημα του διαλείμματος, το οποίο, ωστόσο, θα επιδιωχθεί να γίνει σε διαφορετικούς χρόνους, όπως θα συμβαίνει και στα πρωινά τμήματα.
Συγχρωτισμός δεν θα υπάρχει ούτε με τους δασκάλους των δύο σχολείων, αφού θα υπάρξουν νέοι διορισμοί εκπαιδευτικών αποκλειστικά για την ΔΥΕΠ.
Είναι προφανές ότι και για την ΔΥΕΠ θα ισχύσουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ  οι κανόνες και τα μέτρα προστασίας που αφορούν τα ελληνικά σχολεία (μάσκες, αντισηπτικά κ.λπ.).

  • Τι θα γίνει με τις εξωσχολικές δραστηριότητες;

Οι εξωσχολικές δραστηριότητες έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό και η οδηγία του υπουργείου Παιδείας είναι να μην τελούνται για λόγους προστασίας από τον κορονοϊό. Σε κάθε περίπτωση αυτές θα τελούνται με ευθύνη της διεύθυνσης του σχολείου, των οικείων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το ζήτημα είναι αν θα αναλάβουν το βάρος της ευθύνης αν προκύψει κάποιο κρούσμα;

  • Τι θα γίνει με την καθαριότητα και απολύμανση των αιθουσών;

Το θέμα αυτό το ξεκαθάρισε ο ίδιος ο δήμαρχος Κορινθίων, ο οποίος τόνισε ότι ο δήμος έχει φροντίσει ήδη να διασφαλίσει ικανό αριθμό εργαζομένων που θα αναλάβουν την καθαριότητα και απολύμανση των χώρων που θα χρησιμοποιούνται τόσο μετά την λήξη των πρωινών μαθημάτων, όσο και μετά την λήξη των απογευματινών μαθημάτων.

  • Πότε θα ξεκινήσουν τα μαθήματα στα σχολεία;

Ο χρόνος δεν έχει προσδιοριστεί, ωστόσο, φαίνεται ότι η ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων πάει για τα μέσα Νοεμβρίου –τουλάχιστον- αφού υπάρχει μεγάλη γραφειοκρατία. Θα χρειαστεί να γίνει η διαδικασία ταυτοποίησης και συλλογής υπογραφών και βεβαιώσεων από τους γονείς των προσφυγόπαιδων, ο εμβολιασμός των μαθητών, να ολοκληρωθούν οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών και άλλα.

  • Υπάρχει δυνατότητα διασποράς των μαθητών σε διαφορετικά σχολεία;

Όχι για έναν πολύ απλό λόγο. Η ΔΥΕΠ αποτελεί προενταξιακή διαδικασία εκπαίδευσης και έχει «διάρκεια ζωής» ένα έτος. Στην ουσία εισαγάγει τον κάθε μαθητή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και στην ελληνική γλώσσα. Άρα όλοι οι μαθητές πρέπει να είναι μαζί προκειμένου να προετοιμαστούν για την επόμενη χρονιά. Πέραν αυτών υπάρχουν και τα ζητήματα της εξοικείωσης με την γλώσσα, των ειδικών δασκάλων που έχουν προσληφθεί κ.λπ.
Από την επόμενη χρονιά οι μαθητές που θα έχουν μείνει στην Κορινθία θα μπορούν να “μοιραστούν” σε διαφορετικά σχολεία. Ωστόσο, με δεδομένο ότι η Ανοιχτή Δομή δεν πρόκειται να κλείσει σε προβλεπτό χρονικό ορίζοντα, η ΔΥΕΠ θα παραμείνει και τα επόμενα χρόνια, με νέους μαθητές που θα προκύψουν από νέες αφίξεις οικογενειών.

Στο Καστελόριζο η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου

Previous article

Bloomberg: Η πείνα λόγω κορωνοϊού θα σκοτώσει φέτος περισσότερο κόσμο από ό,τι ο ίδιος ο κορωνοϊός

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.