Το νέο φάκελο του έργου της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων (την περίφημη ΣΔΙΤ της ΤΕΡΝΑ) έστειλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το υπουργείο Ανάπτυξης. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν ο νέος φάκελος έχει συνταχθεί εκ νέου και δεν προσθέτει απλά τροποποιήσεις στον υφιστάμενο. Στόχος της κυβέρνησης είναι να καταφέρει να πάρει όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα από τον «ευρωπαϊκό κουμπαρά», καθώς το ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 168 εκατ. ευρώ και η συμμετοχή των 66 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2007-2013 κρίνεται μεγάλης σημασίας.
Την ίδια ώρα το δεύτερο πρόβλημα (αυτό των απαλλοτριώσεων) φαίνεται επίσης να προχωρά γρήγορα -συγκριτικά με το θέμα του φακέλου- καθώς αναμένεται η εκδίκασή τους, η οποία πήγε πίσω λόγο του covid.
Το ενδιαφέρον είναι ότι σε κάθε περίπτωση, δηλαδή είτε εγκριθεί ο νέος φάκελος είτε όχι το έργο θα ξεκινήσει από τα τέλη Οκτωβρίου, οπότε ξεκινά και η περίοδος παραχώρησης, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι θα ξεκινήσουν και μερικά έργα στις 3 ΜΕΑ. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται πως θα χρειαστεί 24 μήνες (άρα μιλάμε ήδη για τα τέλη του 2022 και ίσως αργότερα με τις γνωστές ιδιαιτερότητες της ελληνικής περίπτωσης, αλλά υπολογίζεται πως από τη στιγμή που θα ξεκινά η περίοδος παραχώρησης του έργου, η ΤΕΡΝΑ θα μπορεί να αναλάβει προσωρινά τη διαχείριση των απορριμμάτων. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως από τα μέσα του 2021, η διαχείριση των απορριμμάτων θα πάψει να είναι ο εφιάλτης κάθε δημάρχου –και ειδικά της Κορίνθου, όπου τελευταία υπήρξαν σημαντικά προβλήματα με τον ΧΑΔΑ του Χιλιομοδίου
Το έργο και τα χαρακτηριστικά του
Το ΣΔΙΤ Πελοποννήσου αποτελεί το 4ο έργο διαχείρισης απορριμμάτων που έχει συμβασιοποιηθεί και ακολουθεί αυτά της Δυτικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Ηπείρου και των Σερρών. Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία 3 μονάδων επεξεργασίας στερεών αποβλήτων στην Παλαιοχούνη Αρκαδίας (Δήμος Τρίπολης), στη Σκάλα Λακωνίας (Δήμος Ευρώτα) και στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας (Δήμος Οιχαλίας), καθώς και 2 Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στη Νέα Κίο (Αργολίδα) και το Σπαθοβούνι (Κορινθία).
Comments