Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα στα Ίσθμια, στα γραφεία της Ανωνύμου Εταιρειας Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ), για τα ζητήματα που έχουν προκύψει από τις καταπτώσεις των κρηπιδωμάτων στην Διώρυγα. Στην σύσκεψη συμμετείχε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς, ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, οι αντιπεριφερειάρχες Τάσος Γκιολής και Χάρης Βυτινιώτης, οι δήμαρχοι Κορινθίων και Λουτρακίου Βασίλης Νανόπουλος και Γιώργος Γκιώνης αντίστοιχα, ο πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΕΔΙΚ, Παντελής Παντελίδης και Βασίλειος Ανδρικόπουλος αντίστοιχα, αλλά και ο καθηγητής και πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) Ευθύμιος Λέκκας. Πριν από την σύσκεψη υπήρξε αυτοψία στους χώρους όπου έχει παρατηρηθεί το πρόβλημα.
Οι καταπτώσεις αποτέλεσαν την αφορμή για την σύσκεψη, ωστόσο, επ’ αφορμή συζητήθηκε το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν την Διώρυγα, η οποία αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μνημεία της χώρας, με μεγάλη επισκεψιμότητα.
Ιεραρχώντας τους στόχους που τέθηκαν μετά την σύσκεψη ο Νίκος Ταγαράς έκανε λόγο για εργασίες αποφόρτισης των πρανών ενώ παράλληλα θα γίνει μελέτη γεωφυσικής έρευνας μέσα από την οποία θα αποτυπωθεί καλύτερη εικόνα της διαστρωμάτωσης στο σημείο των καταπτώσεων:
«έτσι θα έχουμε σαφή εικόνα του προβλήματος που δημιουργεί τις καταπτώσεις και άρα πως θα το αντιμετωπίσουμε καλύτερα».
Το δεύτερο βήμα είναι η περίφραξη του χώρου ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα ατυχημάτων, όπως συνέβη πριν από μερικούς μήνες, όταν «χάθηκε» ένα μικρό παιδί: Το τρίτο θέμα που απασχόλησε την σύσκεψη είναι η καθαριότητα του χώρου, αλλά και η συντήρηση ή η επισκευή, όπου χρειάζεται, των υπαρχουσών εγκαταστάσεων. «Η εικόνα πρέπει να αλλάξει», είπε ο κ. Ταγαράς.
Ακόμα, συμφωνήθηκε η σύσκεψη αυτή με την ίδια σύνθεση να επαναλαμβάνεται κάθε μήνα, προκειμένου να παρακολουθείται η εξέλιξη των εργασιών και να μην υπάρξει χαλάρωση.
Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της σύσκεψης είναι ότι για πρώτη φορά τέθηκε επίσημα η προοπτική να διερευνηθεί η δυνατότητα διεύρυνσης της Διώρυγας. Για τον σκοπό αυτό θα συσταθεί Τεχνική Επιτροπή από κλιμάκια του υπουργείου Περιβάλλοντος και της Περιφέρειας, που σε συνεργασία με το ΙΓΜΕ θα προχωρήσουν σε μελέτες για να διερευνηθεί αν υπάρχει μια τέτοια δυνατότητα.
Για διαχρονικά προβλήματα στην Διώρυγα, που χρήζουν άμεσης παρέμβασης, καθώς εξευτελίζουν την Ελλάδα ως κράτος έκανε λόγο ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας. «Σκεφτείτε αυτό να συνέβαινε καλοκαίρι, ενώ περνούσε ένα τουριστικό σκάφος, ποιος θα ήταν ο διασυρμός για την χώρα», είπε ο Παναγιώτης Νίκας. Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη σε πρώτο στάδιο θα υπάρχει αποφόρτιση των πρανών και συντήρηση των κρηπιδωμάτων, ενώ παράλληλα η περιφέρεια θα διαθέσει τους απαραίτητους πόρους για την περίφραξη της διώρυγας.
Σε ανάλογο ύφος τοποθετήθηκε και ο αντιπεριφερειάρχης Τάσος Γκιολής, ο οποίος τόνισε ότι η Περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει με όσα χρήματα χρειαστεί την επένδυση για την περίφραξη της διώρυγας, αλλά και για την ανάδειξή της σε τουριστικό πόλο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΕΔΙΚ Βασίλειος Ανδρικόπουλος τόνισε πως η Διώρυγα αποτελεί ένα μνημείο για την Ελλάδα, καθώς δεν υπάρχουν πολλές διώρυγες στην Ευρώπη και γι αυτό πρέπει όχι μόνο να την αξιοποιήσουμε αλλά και να διασφαλίσουμε ότι θα λειτουργεί απρόσκοπτα για την ναυσιπλοΐα. «Η ανάπτυξη της διώρυγας θα βοηθήσει ευρύτερα και την ανάπτυξη της περιοχής», κατέληξε ο κ. Ανδρικόπουλος.
Τέλος ο πρόεδρος ΟΑΣΠ καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας έκανε αναφορά στα ζητήματα ασφαλείας της Διώρυγας τόσο για τα διερχόμενα πλοία αλλά και όσους την προσεγγίζουν από την ξηρά. Συμπλήρωσε ακόμα ότι «η διώρυγα είναι ένα ανοιχτό γεωλογικό μνημείο, μία μοναδική τομή στην οποία παρουσιάζεται η νεώτερη γεωλογική ιστορία της χώρας μας και του τόπου μας. Συμφωνήσαμε λοιπόν να δούμε τι μελέτες υπάρχουν μέχρι σήμερα (και είναι μελέτες των τελευταίων 100 χρόνων), να συγκεντρώσουμε όλη την πληροφόρηση που υπάρχει και στην συνέχεια να προτείνουμε έναν καινούργιο σχεδιασμό για την Διώρυγα, που θα έχει ως άξονες την ασφάλεια πεζών και πλοίων, την προστασία της Διώρυγας στο παρόν από προβλήματα όπως οι καταπτώσεις, αλλά και το μέλλον της Διώρυγας, μέσα από την προοπτική της διάνοιξης όποτε κι αν αυτή προκύψει.
Comments