ΑΠΟΨΕΙΣ

ΣΒΑΚ Κορίνθου: τα θετικά και αρνητικά στοιχεία της πρότασης

0

Επιτέλους ένας συνολικός μακρόπνοος σχεδιασμός παρεμβάσεων. ΣΒΑΚ. Μια πολύ καλή δουλειά του καθηγητού Θ. Βλαστού και της ομάδας του.

Του Βασίλη Αυλωνίτη*

Έχουμε πια – μακριά από τους συνήθεις σχεδιασμούς στο γόνατο- ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο μπούσουλα για την βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη και την δυνατότητα σταδιακής εξέλιξης των σχεδιασμών σε βάθος χρόνου. Επιπλέον έχουν μελετηθεί και δύο σημαντικές περιοχές, τα Λουτρά Ωραίας Ελένης και κυρίως η Αρχαία Κόρινθος. Έχουμε ακόμα την δυνατότητα τροποποιήσεων στο στάδιο της πράξης εφαρμογής για καλύτερο αποτέλεσμα.

Τι δεν έχουμε. Καταρχήν δεν έχουμε πολεοδομικές παρεμβάσεις με δεδομένο ότι οι σχεδιασμοί βασίστηκαν στην υπάρχουσα, σημερινή, πολεοδομική πραγματικότητα της πόλης. Το αν θα ενταχθεί και πως αυτό θα επηρεάσει, το 6 ο ΣΠ (μέρος ή όλον) στον ιστό της πόλης, δεν λαμβάνεται υπ΄ όψιν. Το ίδιο συμβαίνει και με το Λιμάνι και την χρήση του, την μαρίνα και την πιθανότητα κατασκευής της, το διοικητήριο και την τελική θέση κατασκευής του. Αυτό δεν είναι κατ΄ ανάγκην λάθος με δεδομένο ότι αυτά θα θέματα έχουν ήδη μια μεγάλη ιστορική διαδρομή και αβέβαια βήματα προόδου.

Ασθενές είναι ακόμα και το σημείο του Σιδηροδρομικού Σταθμού και της Σιδηροδρομικής γραμμής. Κατά την γνώμη μου δεν εξετάστηκε επαρκώς η πιθανότητα αξιοποίησης της γραμμής ως κυκλοφοριακό μέσο που θα μπορούσε με ένα τρενάκι, να το πω απλά, να μεταβάλει σημαντικά τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην πόλη. Δεν θέλει να “σπάσει αυγά” η μελέτη ή οι “προβλέψεις” θα μας φορτώσουν έναν νέου τύπου αυτοκινητόδρομο με άλλο όνομα ίσως. Ας ελπίσουμε η κα Δ. Νικολάου στους δικούς της σχεδιασμούς να θελήσει να εντάξει και αυτή την δυνατότητα αξιοποίησης.

Superblocks: Το ριζοσπαστικό πείραμα της Βαρκελώνης, αλλάζει τη ζωή όλης της πόλης

Ακόμα ασθενέστερα, ίσως ως πολύ οραματικά, είναι και το σημείο αξιοποίησης του περίπου 50% του συνολικού εμβαδού της πόλης που αποτελούν τα εσωτερικά των οικοδομικών τετραγώνων (πρόταση Αρχιτέκτονα Χρ. Γρίσπου) αλλά και τα SuperBlocks η νέα αστική πολεοδομική παρέμβαση με τον ίδιο στόχο, στην οποία έχω αναφερθεί σε ανάρτηση μου παλαιότερα. Για την χρηματοδότηση θα πω μόνο δύο λέξεις – συμπέρασμα των όσων είπαν και οι μελετητές : Υπομονή / Αντοχή.

Όπως το 2007, πάλι με τον καθηγητή Βλαστό και την Κίνηση Πολιτών σε κοινές προτάσεις, έδωσαν στην πόλη του πεζοδρόμους και την αλλαγή στην νοοτροπία με την οποία κυκλοφορούμε αλλά και βλέπουμε την πόλη έτσι και τώρα ο κ. καθηγητής για την αξιοποίηση των προτάσεων του προτείνει (54΄20΄΄- 56’ 00΄΄ του βίντεο).

Εσείς (κ. Δήμαρχε) πρέπει να ανάψετε την φλόγα των πρωτοβουλιών για να κάνουμε τα πρώτα βήματα μιας προχωρημένης τοπικής δημοκρατίας και αλλαγή της νοοτροπίας. Αυτό, ναι, θέλει δουλειά, πολύ δουλειά, για μια άλλη πόλη.

*Ο Βασίλης Αυλωνίτης είναι Αρχιτέκτονας – Πολεοδόμος

Τί συμβαίνει με τις φωτιές στην Κορινθία; οκτώ μικρές και μεγάλες πυρκαγιές σε 17 ημέρες!

Previous article

Η NASA επιστρέφει στη μυστηριώδη Αφροδίτη

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.