ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ

Αγιώργης και Ποσειδωνία: Η αδιαφορία και το σκάνδαλο (ΦΩΤΟ – VIDEO)

0

Το ζήτημα των πεζοδρομίων στην Κόρινθο είναι μία από τις μεγαλύτερες πληγές της πόλης. Δεν είναι μόνο ότι πολλές περιοχές δεν έχουν καν πεζοδρόμια. Δεν είναι ότι σε άλλες περιοχές είναι εντελώς ξεχαρβαλωμένα. Δεν είναι ότι δρόμοι μεγάλης κυκλοφορίας, στους οποίους κινούνται χιλιάδες πεζοί καθημερινά -ακόμα και μαθητές δημοτικού- ακροβατούν με τον κίνδυνο. Είναι και ότι κάποιες παρεμβάσεις ανάπλασης που έχουν γίνει αποτελούν τον ορισμό του σκανδάλου.

Με αφορμή την ανακοίνωση της δημοτικής αρχής Κορινθίων ότι ξεκινά αναπλάσεις πεζοδρομίων σε τρία σημεία της πόλης της Κορίνθου θυμηθήκαμε δύο ρεπορτάζ που έγιναν σε δύο δρόμους / περιοχές της Κορίνθου, όπου στην μία περίπτωση η αδιαφορία είναι ξεκάθαρη και στην άλλη το …ενδιαφέρον αποτελεί πρόκληση στην νοημοσύνη των δημοτών. Μιλάμε για τον δρόμο που οδηγεί στον Αγιώργη (πρώτη περίπτωση) και τον δρόμο της Ποσειδωνίας (δεύτερη περίπτωση).

Οδός Αγίου Γεωργίου: τα πεζοδρόμια αγνοούνται

Για περισσότερο από 20 χρόνια η περιοχή του Αγιώργη αποτελεί ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα προάστια της Κορίνθου. Η δημιουργία, μάλιστα, εκεί τεράστιων και πολυτελών οικοδομικών συγκροτημάτων έδωσε στην περιοχή τον χαρακτήρα της πιο ακριβής συνοικίας.

Είναι, όμως, τραγικό και ταυτόχρονα δηλωτικό του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η ελληνική διοίκηση το γεγονός ότι η συγκεκριμένη περιοχή στερείται κανονικών και οριοθετημένων πεζοδρομίων ακόμα και έξω από το πολυδύναμο 4ο Γενικό Λύκειο, όπου φοιτούν εκατοντάδες παιδιά.

Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα στον πολυσύχναστο δρόμο που οδηγεί από το κέντρο της πόλης προς τον Αγιώργη. Έναν δρόμο που δεν έχει πουθενά πεζοδρόμια αναγκάζοντας όσους πεζοπορούν σε αυτό τον δρόμο να κινδυνεύουν από τα αυτοκίνητα που πηγαινοέρχονται. Είναι αδύνατον να φανταστεί κανείς πως θα κινηθεί σε αυτόν τον δρόμο, μια γυναίκα με το καρότσι και το παιδί της -εκτός κι αν θεωρούμε πλέον δεδομένο πως θα πρέπει να κινείται υποχρεωτικά με αυτοκίνητο, αλλιώς …ας πρόσεχε.  

Το πρώτο ερώτημα είναι γιατί όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν έγινε κανένας σχεδιασμός ώστε να δημιουργηθούν πεζοδρόμια. Δεκάδες εκατομμύρια πέρασαν, τρία χρηματοδοτικά πρωτόκολλα (ΕΣΠΑ) έτρεξαν, αλλά στην περιοχή δεν έγινε ούτε μισό πεζοδρόμιο. Για την ακρίβεια έγινε ένα κομμάτι περίπου 150 μέτρων (φωτογραφίες άνω και κάτω), χωρίς όμως ούτε να συνεχιστεί, αλλά ούτε να μας εξηγήσει κανείς γιατί έγιναν μόνο τόσα μέτρα, ή γιατί έγιναν μόνο εκεί. Πως επιλέχθηκαν, με ποια διαδικασία και ποια προτεραιότητα είναι μυστήριο.

Στο ίδιο σημείο, όπως φαίνεται και στην φωτογραφία (κάτω), ο δρόμος, παρά το γεγονός ότι στρώθηκε πρόσφατα, έχει καταστραφεί πλήρως και εδώ και ένα χρόνο δεν έχει γίνει τίποτα για να ανακατασκευαστεί.

Αλλά ακόμα μεγαλύτερο μυστήριο είναι πως επιτράπηκε να ανοίξουν οι δρόμοι χωρίς να υπάρξει πρόβλεψη να γίνουν κανονικά πεζοδρόμια. Πως γίνεται να χαράσσονται δρόμοι και να μην προβλέπεται η δημιουργία πεζοδρομίων. Αλλά, ακόμα και στις περιοχές όπου υπάρχει πεζοδρόμιο, όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες, ο σχεδιασμός τους και η κατασκευή τους δεν υπηρετεί μια σταθερή αισθητική άποψη, αλλά γίνεται κυριολεκτικά στην τύχη ή όπως θέλει ο καθένας αφού υπάρχουν περιπτώσεις που τα πεζοδρόμια κατασκεύασαν οι ίδιοι οι κάτοικοι.

Σε άλλες περιπτώσεις, ο δήμος επέτρεψε –και εξακολουθεί να επιτρέπει- να διατηρούνται αφρόντιστα τα ανοικοδόμητα οικόπεδα κι έτσι χορτάρια και σκουπίδια ή μπάζα να ξεφυτρώνουν παντού.  

Η παραπάνω περιγραφή θα μπορούσε να αποτυπώσει την κατάσταση, σε δεκάδες άλλες περιοχές της Κορίνθου. Για παράδειγμα στην οδό Αγίας Άννης, όπου ούτε εκεί υπάρχουν πεζοδρόμια στην περίμετρο του στρατοπέδου (από την γέφυρα της Αγίας Άννας μέχρι την διασταύρωση και μετά μέχρι το δημοτικό στάδιο.

ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ: Πεζοδρόμια στα όρια του σκανδάλου!

Στην άλλη άκρη της Κορίνθου (Ποσειδωνία) η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη! Εκεί, πριν από δέκα περίπου χρόνια κατασκευάστηκαν και -δυστυχώς- παραλήφθηκαν πεζοδρόμια που είναι αληθινή ντροπή και αγγίζουν τα όρια του σκανδάλου!

Ο συγκεκριμένος δρόμος της Ποσειδωνίας έχει μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο, όχι μόνο από αυτοκίνητα τα οποία κινούνται με μεγάλη ταχύτητα, αλλά και απο πεζούς.

Πεζούς που είτε θέλουν να πάνε π.χ. στο σούπερ μάρκετ που εξυπηρετεί την περιοχή, ή κάπου αλλού, είτε άλλους που θέλουν απλώς να βγουν και να περπατήσουν από το σπίτι του μέχρι τα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου ή μέχρι την βυθιζόμενη γέφυρα.

Αυτοί οι πεζοί έχουν να αντιμετωπίσουν μια τραγική και επικίνδυνη κατάσταση. Ο συγκεκριμένος δρόμος, για τον οποίο δαπανήθηκαν πάρα πολλά χρήματα πριν απο μερικά χρόνια, για να δημιουργηθούν “πεζοδρόμια” είναι ένας από τους πιο αφιλόξενους δρόμους της πόλης.

Η λέξη “πεζοδρόμια” δεν μπήκε τυχαία σε εισαγωγικά. Σε ένα μεγάλο, αν όχι στο μεγαλύτερο μέρος της, τα “πεζοδρόμια” έχουν χαραχτεί όπως να ‘ναι. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο που ακολουθούν είναι χαρακτηριστικά:

Αυτό το “έργο” στην Ποσειδωνία προκαλεί πραγματικά μια σειρά από ερωτήματα:

Πάνω σε ποια κυκλοφοριακή ή άλλη κατασκευαστική μελέτη στηρίχτηκε το συγκεκριμένο έργο;

Πώς είναι δυνατόν να παραδόθηκαν και να παραλήφθηκαν πεζοδρόμια που δεν διασφαλίζουν την απρόσκοπτη διέλευση των ανθρώπων;

Πώς είναι δυνατόν να γίνεται ένα πεζοδρόμιο και στην μέση του να ξεφυτρώνουν άλλοτε μία και άλλοτε δύο κολώνες της ΔΕΗ, που σε υποχρεώνουν να κατέβεις στον δρόμο για να περπατήσεις;

Πώς θα κινηθεί πάνω σε αυτά τα πεζοδρόμια μία μητέρα με ένα καρότσι και το παιδί της, ή ένας άνθρωπος σε αναπηρικό αμαξίδιο;

Πώς πληρώθηκε ένα έργο που έχει πεζοδρόμια αλλού ενός μέτρου, αλλού δύο μέτρων και αλλού 10 εκατοστών!

Με τι οικοδομικές άδειες από την πολεοδομία έγινε η κατασκευή στις μάντρες των σπιτιών, πάνω σε ποια οικοδομική γραμμή και σεβόμενη ποια γραμμή δρόμων;

Πώς πήρε οικοδομική άδεια η επιχείρηση που έχει βγάλει πάνω στον δρόμο τον τοίχο της και ανάγκασε τον κατασκευαστή των πεζοδρομίων να διακόψει (!!!) την πεζοδρόμηση μπροστά της για να την συνεχίσει αμέσως μετά;

Ξεκινάει η ανάπλαση των πεζοδρομίων της Κορίνθου

Previous article

Δήμος Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων: Πρόσβαση στη θάλασσα για όλους για 7η συνεχόμενη χρονιά

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.