Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την επανέναρξη της λειτουργίας της Διώρυγας της Κορίνθου. Το χρονικό όριο μετατέθηκε για λίγες ημέρες καθώς η Διώρυγα θα παραδοθει στην ναυσιπλοΐα περί τις 15 Ιουλίου, σχεδόν 18 μήνες από τον Φεβρουάριο του 2021, οπότε και έκλεισε εξαιτίας των αλλεπάλληλων κατολισθήσεις.
Η γέφυρα θα μείνει ανοιχτή μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και ύστερα θα ξανακλείσει για να συνεχιστούν οι εργασίες, μέχρι τον Ιούλιο του 2023. Τότε θα ανοίξει ξανά για το καλοκαίρι και θα ξανακλείσει τον Σεπτέμβριο του 2023 για την τρίτη και τελευταία φάση των εργασιών.
Το παραπάνω πλάνο είχε επιβεβαιώσει και ο Νίκος Ταγαράς κατά την αυτοψία των εργασιών που έκανε πριν λίγες ημέρες.
Αρκεί να σημειωθεί ότι, οι διελεύσεις πλοίων στη Διώρυγα της Κορίνθου σε περίοδο κανονικότητας (έτος 2019) ανήλθαν σε 11.417 (σημειώνοντας αύξηση +7,5%), ενώ το 55% αυτών σχετίζεται με την τουριστική δραστηριότητα, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία και τη δυναμική του έργου μετά το πέρας των έργων αποκατάστασης για την ευρύτερη περιοχή.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε το 2019 σε 5,19 εκατ. ευρώ και το 2020 χρονιά που είχαν ισχύσει περιοριστικά μέτρα, σε 3,83 εκατ. ευρώ. Με τη διακοπή της λειτουργίας της η εταιρία αναγκάστηκε να καταφύγει σε δανεισμό τόσο από τη μητρική ΕΕΣΥΠ, ύψους 300.000 ευρώ, αλλά και από την Τράπεζα Πειραιώς για τοκοχρεωλυτικό δάνειο μέχρι του ποσού των 3,4 εκατ. ευρώ.
Η εταιρία δεν επιχορηγείται από τον κρατικό Προϋπολογισμό και τα έσοδα της προέρχονται αποκλειστικά από τις διελεύσεις των πλοίων. Υστερα από την αποτυχημένη παραχώρηση της διαχείρισης της δώρυγας σε εταιρία αμερικανικών συμφερόντων, η οποία πτώχευσε, επέστρεψε εκ νέου το 2010 στον έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ σήμερα εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου.
Με την επαναλειτουργία της διώρυγας, θα τεθούν σε εφαρμογή και νέες υπηρεσίες καθώς θα ξεκινήσει το νέο portal και οι e-commerce υπηρεσίες της εταιρείας καθώς επίσης και η παροχή υψηλού επιπέδου εξατομικευμένων υπηρεσιών, όπως η online αναγγελία (άφιξης/διέλευσης) και το online ticketing.
Στο διάστημα που μεσολάβησε η Α.Ε.ΔΙ.Κ, προχώρησε στην απόκτηση του νέου Ρυμουλκού ‘’ΒΕΡΓΙΝΑ’’ και στην άμεση ενσωμάτωσή του στον υπάρχοντα στόλο της. Το Ρυμουλκό είναι νεότερης Ναυπήγησης και Τεχνολογίας και ενισχύει το στόχο της εταιρείας για την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών.
Δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες της ΑΕΔΙΚ να το χρησιμοποιούν για τη ρυμούλκηση κατά τη διέλευση της Διώρυγας, όπως επίσης και για τη ρυμούλκηση και συνδρομή στους χειρισμούς ασφαλούς πρόσδεσης εμπορικών πλοίων στους Λιμένες Κορίνθου, Κιάτου, Θίσβης, Καλαμακίου και Σουσακίου.
Με πληροφορίες από το loutrakiblog
Comments