ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ: Στην Διώρυγα με τον Μητσοτάκη – ενημερώθηκε για τα έργα και το άνοιγμα της διέλευσης των πλοίων από την Τρίτη

0

Επίσκεψη αστραπή έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σήμερα το μεσημέρι στην Διώρυγα της Κορίνθου. Ο πρωθυπουργός αμέσως μόλις ήρθε στην Κόρινθο επιβιβάστηκε σε σκάφος της ΑΕΔΙΚ μαζί με τους δύο υφυπουργούς Δήμα και Ταγαρά, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και άλλους και κατευθύνθηκαν στο σημείο όπου γίνονται τα έργα, διανύοντας μια απόσταση 2,750 μέτρων από την είσοδο της Διώρυγας στα Ίσθμια.

Σε άλλο σκάφος ήταν εκπρόσωποι των Μέσων Ενημέρωσης και σε άλλο διάφορα κομματικά, πολιτικά, και αυτοδιοικητικά στελέχη. Η ενημέρωση κράτησε πέντε λεπτά και αμέσως μετά ο Πρωθυπουργός έβγαλε φωτογραφίες με τους εργαζόμενους του Άκτορα και συνέχισε προς την Ποσειδωνία, όπου επισκέφτηκε τις εργασίες για την ανάδειξη του Διόλκου.

Ο Πρωθυπουργός είχε τη δυνατότητα να διασχίσει με πλωτό μέσο τη Διώρυγα προκειμένου να ενημερωθεί για τα έργα, τα οποία παραδίδονται προσωρινά τη Δευτέρα 4 Ιουλίου, καθώς ολοκληρώνεται η πρώτη φάση των παρεμβάσεων μετά τις μεγάλες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων που σημειώθηκαν τον Νοέμβριο του 2020, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2021.

«Έχει γίνει μια σπουδαία δουλειά, συγχαρητήρια σε όλους όσοι έχουν φέρει εις πέρας το πρώτο μέρος αυτής της πολύ σημαντικής παρέμβασης, σε ένα έργο-σύμβολο ταυτισμένο απόλυτα με τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας. Πλην, όμως, εδώ και 130 χρόνια ουσιαστική παρέμβαση στην Διώρυγα της Κορίνθου δεν είχε γίνει. Αυτό κάνουμε τώρα, θα ανοίξει η Διώρυγα με απόλυτη ασφάλεια -όπως είχαμε δεσμευτεί- από τη Δευτέρα και για τους επόμενους τρεις μήνες, για να εξυπηρετήσει την καλοκαιρινή κίνηση. Θα ξανακλείσει από τις αρχές Οκτωβρίου για να γίνει η δεύτερη φάση της παρέμβασης. Του χρόνου το καλοκαίρι θα ανοίξει για τέσσερις μήνες ώστε να κερδίσουμε και τον Ιούνιο και το έργο θα ολοκληρωθεί μετά εντός του ‘23, ώστε να μπορούμε να παραδώσουμε το επίμαχο κομμάτι όπου είχαμε και τις καταπτώσεις. Μια Διώρυγα η οποία θα είναι απολύτως ασφαλής και θωρακισμένη για πολλές δεκαετίες», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Ταυτόχρονα, θέλω να ενθαρρύνω όλους τους αρμόδιους και το Υπερταμείο να εργαστούμε για το πως μπορούμε να αναδείξουμε αυτό το μοναδικό τοπόσημο το οποίο, ήδη, δέχεται -όπως ξέρετε- πάρα πολλούς επισκέπτες, τι άλλες παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε και φυσικά να το συνδυάσουμε και με την ανάδειξη του πλούσιου αρχαιολογικού πλούτου ο οποίος υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή. Θα έπρεπε η Διώρυγα να μην είναι απλά ένα έργο το οποίο διευκολύνει την ναυσιπλοΐα, αλλά και από μόνη της να είναι ένας προορισμός επισκέψιμος ώστε να αναδείξει συνολικά το τουριστικό προϊόν της περιοχής», πρόσθεσε ο Πρωθυπουργός.  

Η τελική μελέτη αποκατάστασης, η οποία παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2021, προέβλεπε τη διενέργεια εργασιών σε δύο φάσεις: πρώτον, εργασίες αποφόρτισης των πρανών και καθαρισμό του καναλιού μέχρι τον φετινό Ιούλιο ώστε να λειτουργήσει η Διώρυγα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και δεύτερον λιμενικές εργασίες σταθεροποίησης της βάσης των πρανών, οι οποίες θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2022. Το έργο έχει προϋπολογισμό 32 εκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται ότι σε όλο το διάστημα διακοπής των διελεύσεων διασφαλίστηκαν όλες οι θέσεις εργασίες του προσωπικού της εταιρείας, καθώς με την υποστήριξη του Υπερταμείου εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή της καθώς και τραπεζικός δανεισμός.

«Παρεμβήκαμε τη στιγμή που έπρεπε, τελειώσαμε τις μελέτες σε πραγματικά χρόνο ρεκόρ, σε ένα πολύ δύσκολο έργο. Κάναμε πολλές μελέτες και γεωλογικές και γεωτεχνικές και υδραυλικές και λιμενικές μελέτες που για να γίνουν σε άλλα διαστήματα θα χρειαζόταν χρόνια», σημείωσε ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος ενημέρωσε αναλυτικά τον Πρωθυπουργό για την πορεία των έργων, παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ Χρήστου Παναγιωτόπουλου και του εργοταξιάρχη Νίκου Ασλανίδη, στον πλωτό σταθμό που πραγματοποιήθηκε στάση.

Ξυλόκαστρο: Φεστιβάλ Αριστοναύτες: 7-10 Ιουλίου, όλο το πρόγραμμα

Previous article

Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο Πέτρος Φιλιππίδης!

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.