ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Τι ακριβώς συνέβη με τα “άνοιξε κλείσε” στην Διώρυγα

0

Αναστάτωση προκλήθηκε χτες από μία σειρά δημοσιευμάτων από τοπικά blogs τα οποία έκαναν λόγο για νέες καταπτώσεις στην Διώρυγα, οι οποίες οδήγησαν στο κλείσιμο της διέλευσης, ελάχιστες ώρες αφού αυτή άνοιξε ξανά. Την είδηση διέψευσε, αργά το βράδυ, με ανακοίνωσή της η ΑΕΔΙΚ, ωστόσο η καθυστέρηση στην διάψευση δημιούργησε μεγάλα προβλήματα και τεράστια συζήτηση στο διαδίκτυο, αφού την είδηση αναπαρήγαγαν δεκάδες ιστοσελίδες πανελλήνιας εμβέλειας, όπως το in.gr.

Η αλήθεια, όπως ενημερώθηκε το korinthia.net.gr, είναι στην μέση.

  • Όχι, δεν υπήρξαν νέες καταπτώσεις στην διώρυγα και
  • Ναι, η διώρυγα άνοιξε το πρωί, έκλεισε το μεσημέρι και ξανάνοιξε αργά το απόγευμα.

Τι ακριβώς συνέβη, λοιπόν.

Η διοίκηση της ΑΕΔΙΚ παρέλαβε την Διώρυγα από τον Άκτορα το βράδυ της Κυριακής, όπως προέβλεπε η συμβατική υποχρέωση. Τότε αποχώρησαν σχεδόν όλα τα σκάφη του εργολάβου, εκτός από μία πλατφόρμα η οποία παρέμεινε ύστερα από συμφωνία ΑΕΔΙΚ – Άκτορα για να βοηθήσει σε κάποιες εργασίες που θα έκανε η Τεχνική Υπηρεσία της ΑΕΔΙΚ. Αυτό συνέβη γιατί η ΑΕΔΙΚ ήταν υποχρεωμένη να κάνει κάποιες τελευταίες βυθομετρήσεις, προκειμένου να επιβεβαιωθεί το βύθισμα των έξι μέτρων που είναι απαραίτητο για να διασφαλιστεί η διέλευση των κρουαζιερόπλοιων. Ο δεύτερος λόγος είναι επειδή οι ηλεκτρολόγοι της ΑΕΔΙΚ έπρεπε να κάνουν ένα τσεκάρισμα στα φώτα της διώρυγας, κάποια από τα οποία δεν δούλευαν.

Την Δευτέρα το πρωί μία σειρά από μικρά ιδιωτικά σκάφη είχαν μαζευτεί και περίμεναν από την πλευρά του Σαρωνικού και περίμεναν να ανάψει το «πράσινο φως» για να περάσουν απέναντι. Πράγματι η Διώρυγα τους επέτρεψε να περάσουν, για να μην εγκλωβιστούν, καθώς το μέγεθός τους τούς επέτρεπε να κινηθούν με ασφάλεια. Έτσι πέρασαν μερικά σκάφη νωρίς το πρωί, πριν ξεκινήσουν οι εργασίες. ¨Όταν οι εργασίες βυθομέτρησης και ελέγχου των φωτιστικών σωμάτων ξεκίνησαν, η Διώρυγα έκλεισε ξανά, με προοπτική να ανοίξει και πάλι το βράδυ. Αυτό το “άνοιξε κλείσε” ήταν τελικά που προκάλεσε την συζήτηση.

Ουσιαστικά, το πρόβλημα δημιουργήθηκε από το υπουργείο Υποδομών, το οποίο βιάστηκε να ανακοινώσει χωρίς λόγο το άνοιγμα της διέλευσης από την Δευτέρα (4 Ιουλίου), ενώ θα μπορούσε να την ανακοινώσει για τις 5 Ιουλίου, όπως άλλωστε προέβλεπε το αρχικό πλάνο και η προσεχτική ανακοίνωση της ΑΕΔΙΚ, η οποία γνώριζε πότε θα τις παραδοθεί ο έλεγχος του καναλιού από τον Άκτορα, αλλά και τις ανάγκες για τις εργασίες που περιγράφονται παραπάνω.

Ξεκίνησε η λειτουργία του Σταθμού Μεταφόρτωσης στο Σπαθοβούνι

Previous article

Εντός του Ιουλίου τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Τρικούπη στην Διώρυγα

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.