Κάτω από τον γαλάζιο ουρανό της Ελλάδας, ένα γιγάντιο σκάφος περνάει αργά μέσα από τα βραχώδη τοιχώματα μιας στενής, τεχνητής υδάτινης οδού, με ελάχιστα εκατοστά περιθώριο σε κάθε πλευρά, ενώ οι επιβαίνοντες σε αυτό απολαμβάνουν το θαύμα της μηχανικής που βρίσκεται μπροστά τους, αναφέρει το CNN σε εκτενές αφιέρωμά του για τον Ισθμό της Κορίνθου.
Σε αυτό περιλαμβάνονται διάφορα ιστορικά στοιχεία και ημερομηνίες – σταθμοί της διάνοιξης της διώρυγας. Τα πρώτα δρομολόγια μέσω της διώρυγας της Κορίνθου, ενός από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που είχε δει ποτέ ο κόσμος, πραγματοποιήθηκαν το 1893, εκπληρώνοντας ένα όραμα που είχε προετοιμαστεί για τουλάχιστον 2.500 χρόνια.
Η διώρυγα διέσχιζε τον ισθμό της Κορίνθου στην Ελλάδα, συνδέοντας το Ιόνιο Πέλαγος με το Αιγαίο, μετατρέποντας ουσιαστικά τη χερσόνησο της Πελοποννήσου σε νησί και δημιουργώντας έναν διεθνή ναυτιλιακό κόμβο που μεταμόρφωσε τη ναυσιπλοΐα στη νότια Ευρώπη.
Το κρίσιμο είναι ότι γλίτωσε τα πλοία από το ταξίδι των σχεδόν 321 χιλιομέτρων (300 μιλίων) γύρω από το ακρωτήριο σε σχήμα φύλλου πλατάνου, επιτρέποντάς τους να φτάνουν σε λιμάνια ανατολικότερα πολύ πιο γρήγορα και ασφαλέστερα.
«Ήταν ένα πολύπλοκο και δύσκολο εγχείρημα», δήλωσε στο CNN ο Γιώργος Ζουγλής, γενικός διευθυντής της Διώρυγας Κορίνθου ΑΕ, για τη διχοτόμηση του ισθμού. «Χωρίς αμφιβολία, ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της εποχής του που χρησιμοποίησε την πιο προηγμένη διαθέσιμη τεχνολογία».
Σήμερα είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός, είναι το δεύτερο πιο επισκέψιμο τουριστικό αξιοθέατο στην Ελλάδα σήμερα, σύμφωνα με τον Ζουγλή, προσελκύοντας ανθρώπους από όλο τον κόσμο.
Στην πραγματικότητα, έως και 12.000 εμπορικά και τουριστικά σκάφη εγγεγραμμένα σε περίπου 60 χώρες ταξιδεύουν κάθε χρόνο μέσω της διώρυγας της Κορίνθου, η οποία επί του παρόντος είναι κλειστή ενώ εκτελούνται εργασίες αποκατάστασης.
Η υδάτινη οδός είναι συνήθως ανοιχτή 24 ώρες το 24ωρο, εκτός από τις 6 π.μ. έως τις 6 μ.μ. την Τρίτη, όταν πραγματοποιούνται εργασίες συντήρησης.
Ορισμένα σκάφη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που υπερβαίνουν την καθαρή χωρητικότητα των 800 τόνων ή μεταφέρουν δυνητικά επικίνδυνα φορτία, πρέπει να ρυμουλκούνται από ρυμουλκά, με τους πιλότους της διώρυγας να βοηθούν στη διέλευση.
Οι μη ναυτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν σιδηροδρομικές γέφυρες, γέφυρες αυτοκινητοδρόμων και αυτοκινητόδρομων για να διασχίσουν τη διώρυγα, με δύο βυθισμένες γέφυρες που εξέχουν από το νερό στα δύο άκρα για να επιτρέπουν στην οδική κυκλοφορία να διασχίζει μεταξύ των διερχόμενων πλοίων. Αλλά με όποιον τρόπο κι αν διασχίζετε τη διώρυγα της Κορίνθου, το θέαμα είναι μαγευτικό.
«Είναι εντυπωσιακό τόσο όταν το κοιτάς από ψηλά όσο και όταν στέκεσαι μέσα σε αυτό, βλέποντας αυτή την κάθετη γραμμή [που αναδύεται από το νερό]», προσθέτει ο κ. Ζουγλής.
Comments