Σε τέσσερις ζώνες είναι χωρισμένη η ανάπλαση του ενιαίου παραλιακού μετώπου Κορίνθου Λουτρακίου, για την οποία σήμερα ανακοινώθηκε η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργείων Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Με αυτή την ΚΥΑ προσδιορίζονται οι αναγκαίες διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου της ανάπλασης του ενιαίου παραλιακού μετώπου μεταξύ Κορίνθου και Λουτρακίου.
Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση ανοίγει πλέον ο δρόμος για να ξεκινήσει η δημοπράτηση του εμβληματικού έργου της ανάπλασης του ενιαίου παραλιακού μετώπου μεταξύ Κορίνθου και Λουτρακίου. Πρόκειται για ένα έργο που με την υλοποίησή του θα βελτιώσει καθοριστικά τόσο το περιβάλλον, όσο και την όψη των δύο πόλεων. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 12.000.000 € οφείλει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025.
Πως θα εξελιχτεί, όμως συγκεκριμένα η ανάπλαση;
«ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΝΑ»
Η «Περιοχή Ένα» έχει μήκος 2,5 χιλιόμετρα, θα ξεκινήσει από τον παλιό σταθμό του ΟΣΕ στην Κόρινθο και θα καταλήξει λίγα μέτρα πριν από την βυθιζόμενη γέφυρα στην Ποσειδωνία. Η ανάπλαση ξεκινά από εκεί προκειμένου να ενωθεί με το έργο που εκτελεί ο δήμος για να αναμορφώσει τον σταθμό του ΟΣΕ και το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, ξεκίνησε σήμερα.
Όλο το έργο στην «Περιοχή Ένα» θα εξελιχτεί πάνω στην ανενεργό σιδηροδρομική γραμμή -η οποία έχει συμφωνηθεί και θα παραχωρηθεί προς χρήση στον δήμο Κορινθίων από τον ΟΣΕ- και σε πλάτος δέκα μέτρων. Εκεί θα γίνει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων διπλής κατεύθυνσης, πεζόδρομος, ενώ θα δημιουργηθούν ανά τακτά διαστήματα μικρές στάσεις με καθίσματα, παγκάκια κ.λπ. Σε όλη την ζώνη θα υπάρχει πράσινο, με φυτεύσεις ψηλής και χαμηλής βλάστησης.
Η «Περιοχή Ένα» θα καταλήξει σε έναν κοινόχρηστο δρόμο, λίγο πριν την Αρχαία Δίολκο, από τον οποίο θα κατεβαίνει ο ποδηλάτης ή ο περιπατητής για να περάσει μέσω της βυθιζόμενης γέφυρας στο Λουτράκι.
Σε ό,τι αφορά την «Περιοχή Ένα» »Θα πρέπει να πούμε δύο πράγματα ακόμα. Το πρώτο, ότι αυτό που είχε διαρρεύσει αρχικά περί μονοδρόμησης της οδού Ποσειδωνίας δεν ισχύει και ο δρόμος θα παραμείνει διπλής κατεύθυνσης. Το μόνο τμήμα της ανάπλασης που θα μονοδρομηθεί είναι αυτό στο Λουτράκι, μεταξύ των οδών Παπανικολάου (στο ύψος του Καζίνο) και Αιγαίου (εκεί που αρχίζει ο πεζόδρομος της παραλίας Λουτρακίου).
Το δεύτερο ότι ο δήμος Κορινθίων σχεδιάζει τη δημιουργία δύο κάθετων δρόμων από την οδό Ποσειδώνος προς την θάλασσα, που θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτήν. Αν και οι δρόμοι αυτοί αποτυπώνονται στην οριζοντιογραφία του έργου δεν έχουν σχέση με αυτό και θα αποτελέσουν ξεχωριστό έργο.
«ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΥΟ και ΤΕΣΣΕΡΑ»
Περνώντας την βυθιζόμενη γέφυρα ο ποδηλάτης ή ο περιπατητής μπαίνει στο Λουτράκι. Από εκεί ξεκινά η «Περιοχή Δύο», σε εδαφική λωρίδα που παραχωρεί η Σχολή Μηχανικού (μέσα στο στρατόπεδο και αριστερά όπως κινούμαστε προς το Λουτράκι) διαμορφώνεται ένα ανάλογο έργο: μία διατομή 9-10 μέτρα, με ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο. Η «Περιοχή Τέσσερα» ορίζεται στην πίσω μεριά του στρατοπέδου, σε μία ζώνη έξι μέτρων που παραχώρησε η Σχολή Μηχανικού και θα είναι μόνο για περίπατο. Εκεί θα κατασκευαστεί ένα ξύλινο ντεκ και θα τοποθετηθούν προστατευτικά κιγκλιδώματα και παγκάκια, με τον περιπατητή να μπορεί να κάθεται και να απολαμβάνει τη θέα στον Κορινθιακό.
«ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΡΙΑ»
Τέλος η ανάπλαση στην «Περιοχή Τρία» παρακολουθεί την οδό Ποσειδώνος, από το τέλος του στρατοπέδου και μέχρι την οδό Παπανικολάου. Εκεί διαμορφώνονται συνθήκες ήπιας κυκλοφορίας με μια σειρά από παρεμβάσεις, ενώ συνεχίζεται και ο ποδηλατόδρομος. Το έργο ολοκληρώνεται στο τμήμα από την οδό Παπανικολάου μέχρι την οδό Αιγαίου, που είναι και το μοναδικό τμήμα, που όπως είπαμε και πιο πάνω, μονοδρομείται με κατεύθυνση από το Λουτράκι προς την Κόρινθο. Εκεί θα επεκταθεί ο υπάρχων σημερινός πεζόδρομος και θα δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης.
Από εκεί (οδός Αιγαίου) και πέρα ξεκινά ένα άλλο έργο που έχει δημοπρατήσει η δημοτική αρχή του Λουτρακίου και αφορά την ανάπλαση όλης της παραλίας, μέχρι το Πάρκο του Λουτρακίου. Αν συμπεριλάβει κανείς σε όσα αναφέρθηκαν ήδη το άλλο έργο που αφορά την δημιουργία περιβαλλοντικού πάρκου με την αξιοποίηση και ανάδειξη του κατηργημένου δικτύου σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Βέλου, θεωρητικά μιλώντας, σε μερικά χρόνια θα μπορεί κανείς να ξεκινήσει από το Λουτράκι και να καταλήξει στο Βέλο, σε μια απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων, χρησιμοποιώντας μόνο το ποδήλατό του!
Comments