Σε hit της ημέρας για την τοπική ειδησεογραφία αναδείχτηκε χτες η πληροφορία για το smartbus, μια νέα εφαρμογή, η οποία φιλοδοξεί να επιδράσει θετικά στην διασυνδεσιμότητα των Μέσων Μεταφοράς στην Κόρινθο. Ουσιαστικά, μιλάμε για την βελτίωση της διασυνδεσιμότητας προαστιακού και αστικών λεωφορείων
Επειδή η είδηση βγήκε χωρίς να υπάρξει απο πουθενά κάποια επίσημη ενημέρωση για το τι αφορά αυτή η νέα εφαρμογή μιλήσαμε τόσο με το ΚΤΕΛ, όσο και με την εταιρεία aethon engineering, που είναι ένας από τους εταίρους της σύμπραξης για το έργο (οι άλλοι τρεις είναι η εταιρεία ALCO που έφτιαξε την εφαρμογή, το τμήμα Τοπογράφων – Μηχανικών του Πολυτεχνείου και φυσικά τα ΚΤΕΛ Κορινθίας).
Τί συμβαίνει λοιπόν;
Σύμφωνα με όσα μας είπε ο κ. Γιώργος Βαγιάς από το Γραφείο Κίνησης του ΚΤΕΛ, καταρχάς ΔΕΝ πρόκειται για ΝΕΑ διαδρομή που έβαλε το ΚΤΕΛ. Η γραμμή Κόρινθος – Εξαμίλια – Ξυλοκέριζα είναι υπάρχουσα εδώ και πολλά χρόνια.
Επίσης, ΔΕΝ δημιουργήθηκαν ΝΕΕΣ στάσεις. Η στάση στον προαστιακό (όχι μέσα στον προαστιακό, γιατί απαγορεύεται, αλλά έξω από της οδού Εξαμιλίων) γίνεται επίσης εδώ και πολλά χρόνια.
Δημιουργήθηκαν, όμως, πιλοτικά και μόνο για τις ανάγκες του προγράμματος, εννέα νέα δρομολόγια. Δηλαδή εκτός από τα δρομολόγια που ξεκινούν κάθε μέρα για την γραμμή αυτή, από την αφετηρία ΚΤΕΛ της Αράτου “ακριβώς” (8.00, 9.00. 10.00 κ.λπ), μπήκαν και εννιά νέα δρομολόγια στις “και μισή”: τα τέσσερα είναι το πρωί (στις 8.30, 9.30, 10.30 και 11.30) και τα άλλα πέντε το απόγευμα (στις 3.30, 4.30, 5,30, 6,30 και 7,30).
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ! Τα νέα αυτά δρομολόγια των “και μισή” θα διαρκέσουν ΜΟΝΟ στην περίοδο του πιλοτικού προγράμματος, δηλαδή μέχρι και την επόμενη Πέμπτη 30 Νοεμβρίου και ΜΟΝΟ για τις πέντε εργάσιμες ημέρες, δηλαδή δεν θα ισχύουν το Σαββατοκύριακο. Μετά την λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, τα δρομολόγια θα επανέλθουν μόνο στο “ακριβώς”.
Από εκεί και πέρα τι είναι αυτή η εφαρμογή; Η κυρία Πετράκου για λογαριασμό της Aethon μας εξήγησε ότι πρόκειται για πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Είναι ένα αρκετά φιλόδοξο έργο που θα προσπαθήσει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού με έναν εντελώς νέο τρόπο.
Tο προτεινόμενο έργο έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός προϊόντος που θα εξοπλίσει τα λεωφορεία, ώστε να βελτιώσουν την αξιοπιστία τους και την άνεση των επιβατών. Το ΚΤΕΛ θα μπορεί να προσαρμόζει δυναμικά τα δρομολόγιά του, ανάλογα με τις ανάγκες του επιβατικού κοινού που θα θέλει να τα χρησιμοποιήσει.
Όσο για τους επιβάτες θα λαμβάνουν πληροφορίες και θα μπορούν να σχεδιάζουν τη διαδρομή τους πιο αποτελεσματικά και άνετα. Επίσης, θα πληροφορούνται για την διαδρομή του λεωφορείου, την κοντινότερη στάση από το σημείο στο οποίο βρίσκονται και το χρόνο άφιξης του λεωφορείου.
- Προσαρμογή Δρομολογίων: Τα δρομολόγια προσαρμόζονται δυναμικά στις ανάγκες των επιβατών.
- Εξατομικευμένοι Χάρτες: Ο επιβάτης λαμβάνει πληροφορίες και σχεδιάζει τη διαδρομή του με άνεση και οικονομία.
- Ελάχιστος Χρόνος Αναμονής: Μειώνονται οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις για τους επιβάτες.
- Σχεδιασμός Επιστροφής: Επιλογή βέλτιστης διαδρομής για την επιστροφή, λαμβάνοντας υπόψη τον συνολικό χρόνο μετακίνησης.
- Εφαρμογή για Όλους: Οι επιβάτες ενημερώνονται για την πορεία του λεωφορείου και τον χρόνο άφιξης, εύκολα και γρήγορα μέσω της εφαρμογής.
Δείτε εδώ πως μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε
Μιας και ο λόγος για την σύνδεση με τον προαστιακό, μιλήσαμε και με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ τον κ. Νότη Μάρκελλο, για το ζήτημα της έλλειψης αστικής συγκοινωνίας που να συνδέει τον προαστιακό με το κέντρο της πόλης. Ο κ. Μάρκελλος ήταν φανερά απογοητευμένος για το γεγονός πως ούτε και με την διοίκηση Νανόπουλου στάθηκε δυνατό να γίνει κάτι. Ξεκαθάρισε πως για το ΚΤΕΛ είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί η γραμμή, και κατέληξε πως ελπίζει η νέα διοίκηση του κ. Σταυρέλη να δώσει λύση στο πρόβλημα.
Comments