ΔΗΜΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

Ο Προαστιακός φτάνει στο Λουτράκι -Πού θα βρίσκονται οι σταθμοί

0

Στην τελική ευθεία μπαίνει σιγά-σιγά το έργο της σύνδεσης της παραλιακής πόλης του νομού Κορινθίας με την πρωτεύουσα.

Σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα θα αποκτήσει και πάλι Λουτράκι, μόλις ηχήσει η κόρνα της ολοκλήρωσης του έργου κατασκευής μονής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους Ισθμού-Λουτρακίου, μήκους 6,4 χλμ.

Το έργο προβλέπει και την τελική σύνδεσή της, στην περιοχή του Ισθμού, με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου – Κορίνθου και Αεροδρομίου.

Η γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου εγκαινιάστηκε το 1954, ενώ από το 2006 η λειτουργία της έχει ανασταλεί.

Η σύμβαση μεταξύ του ΕΡΓΟΣΕ και του αναδόχου υπεγράφη στις 4 Ιουνίου του 2019 έχοντας ορίζοντα ολοκλήρωσης 18 μήνες (δηλ. Δεκέμβριο του 2020), αλλά μέχρι και σήμερα το έργο που θα συνδέσει τον προαστιακό της Αθήνας με την παραλιακή πόλη του νομού Κορινθίας δεν έχει παραδοθεί στο επιβατικό κοινό.

Νέα επίσημη ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά όπως αναφέρεται στην ενότητα «Σιδηροδρομικές Μεταφορές» του αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που τέθηκε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση, το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το έτος 2025.

Σημειώνεται ότι τον Απρίλιο του 2024, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, είχε βρεθεί στο Λουτράκι όπου επέβλεψε τις εργασίες του έργου.

προαστιακός σιδηρόδρομος

Τότε είχαν εκτελεσθεί εργασίες υποδομής, επιδομής, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, κατασκευής των αποβαθρών και ανακαίνισης και διαμόρφωσης των κτηρίων και των περιβαλλόντων χώρων, οι οποίες διαμορφώνουν το ποσοστό υλοποίησης στο 50%.

Το εν λόγω έργο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του Λουτρακίου, αλλά και της επέκτασης του σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Η σιδηροδρομική γραμμή Ισθμού-Λουτρακίου θα έχει σταθμό στον Ισθμό και στάσεις σε Καζίνο (Μηχανικού) και Λουτράκι.

Αναλυτικότερα στο εν λόγω έργο περιλαμβάνονται:

-Κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους μήκους 6,4 χλμ. από την σύνδεση με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) ΣΚΑ – ΚΙΑΤΟ, στην περιοχή του παλαιού Σ.Σ. Ισθμού, μέχρι και το Λουτράκι. Η σύνδεση μεταξύ ΣΓΥΤ και Σ.Σ. Ισθμού θα είναι σηματοδοτούμενη.

-Κατασκευή δευτερεύουσας σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, μήκους περίπου 0,45 χλμ. παράλληλα με την κύρια μελετώμενη γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου, στο ύψος του υπάρχοντος Σ.Σ. Ισθμού για την εξυπηρέτηση των αναγκών κυκλοφορίας των συρμών,

προαστιακός σιδηρόδρομος

-Κατασκευή ηλεκτροκίνησης της νέας γραμμής με μονοσύρματη ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, με εναέρια γραμμή επαφής.

Ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Ισθμού και βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου με δημιουργία υπαίθριου, περιφραγμένου και φωτιζόμενου χώρου στάθμευσης.

Κατασκευή αποβαθρών στον Σταθμό Ισθμού και στις Στάσεις Καζίνο (Μηχανικού) και Λουτρακίου.

Προαστιακός

Τοποθέτηση σύγχρονων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) σε όλες τις υφιστάμενες εγκεκριμένες αφύλακτες ή φυλασσόμενες Ισοπέδες Διαβάσεις καθώς και στις ισόπεδες διασταυρώσεις που θα προκύψουν από την εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας.

Αποκαταστάσεις θιγόμενων δικτύων ΟΚΩ

Παράλληλα, τον Φεβρουάριο του 2023 υπεγράφη η 2η τροποποίηση της πράξης του έργου. Στόχος της 1η συμπληρωματικής σύμβαση εργασιών, ήταν να γίνουν και κάποια άλλα έργα (αντιστήριξη, υδραυλικές εργασίες, κατασκευή εισόδων στους σταθμούς, εργασίες στο σύστημα ελέγχου και απόκτησης δεδομένων ηλεκτροκίνησης στο κέντρο τηλεδιοίκησης Κορίνθου, εξοπλισμός).

Έκκληση για αίμα από το Νοσοκομείο Κορίνθου

Previous article

ΚΑΙΡΟΣ: Η “Ψυχρή Λίμνη” φέρνει 100 ώρες αστάθειας – Βροχές, κεραυνοί, καταιγίδες…

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.