Η Κορινθία, αναμφισβήτητα, αποτελεί την πύλη της Πελοποννήσου και την πρώτη εικόνα που αντικρίζει κανείς ερχόμενος από την Αθήνα. Με βάση αυτό το δεδομένο, το οποίο έχει επανειλημμένα υπογραμμιστεί από πολλούς διοικητικούς παράγοντες, θα περίμενε κανείς η περιοχή να λάμπει από ανάπτυξη και φροντίδα. Δυστυχώς, όμως, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια απαξίωση και εγκατάλειψη που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.
Ακόμη και η κατάσταση στους δρόμους της Κορινθίας προκαλεί απογοήτευση. Η σχεδόν ανύπαρκτη παρουσία της Τροχαίας, σε συνδυασμό με την κακή κατάσταση των οδικών δικτύων, έχει ως αποτέλεσμα να χάνονται ζωές στους δρόμους. Τα τροχαία ατυχήματα αυξάνονται δραματικά, ενώ η συντήρηση των δρόμων φαίνεται να μην αποτελεί προτεραιότητα.
Η Κορινθία, με την πλούσια ιστορία και τη στρατηγική της θέση, αξίζει καλύτερης μεταχείρισης. Είναι καιρός οι αρμόδιοι φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δράσουν αποφασιστικά για την αναβάθμιση της περιοχής, πριν οι ζημιές γίνουν μη αναστρέψιμες.
1. Η γέφυρα στην Κυρα Βρύση
Ακολούθησε η γέφυρα στην Κυρα Βρύση, στο ύψος της παλιάς Express Service και των ΕΠΑΛ, η οποία για αρκετό καιρό λειτουργούσε μόνο στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Αυτή έκλεισε πριν από μερικούς μήνες, με αποτέλεσμα ο δρόμος να κοπεί στη μέση και εκατοντάδες πολίτες να ταλαιπωρούνται κάνοντας κύκλο για να φτάσουν στον προορισμό τους. Χωρίς να θέλουμε να γίνουμε μαντατοφόροι κακών οιωνών, τα πράγματα τείνουν να αποδειχτούν χειρότερα, καθώς κανείς δεν ξέρει ποιος έχει την ευθύνη για την ανακατασκευή της ή πότε θα ξεκινήσουν οι σχετικές εργασίες. Αθάνατο ελληνικό δημόσιο…
2. Αερογέφυρα Ισθμού
Για την κατάρρευση της γέφυρας εξαιτίας της φωτιάς και του ατυχήματος που έγινε πριν από μερικές εβδομάδες στην εθνική οδό, τα λόγια είναι περιττά. Παρόλο που η διαδικασία της κατεδάφισής της έγινε γρήγορα, είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσει η ανακατασκευή της. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακούγονται φήμες πως μπορεί να χρειαστεί να κατεδαφιστεί και η παράλληλη γέφυρα, η οποία στέκει αγέρωχη προς το παρόν.
3. Ο δρόμος του Σχίνου
Όσον αφορά τον δρόμο του Σχίνου, τι να πει κανείς; Επτά μήνες μετά την καταστροφική πυρκαγιά του Μαΐου 2021, που έκαψε πάνω από 70.000 στρέμματα δάσους, δεν είχαν ξεκινήσει ακόμη τα αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά έργα. Με την πρώτη μεγάλη κακοκαιρία, τα ορμητικά νερά κατέβασαν μεγάλες ποσότητες φερτών υλικών από τις καμένες βουνοπλαγιές, με αποτέλεσμα να κλείσει ο δρόμος Αλεποχωρίου – Σχίνου. Και κάπως έτσι το “ζην επικινδύνως” έγινε καθημερινή πραγματικότητα για όσους κινούνται στον δρόμο Σχίνος-Αλεποχώρι, καθώς ποτέ κανείς δεν μπορεί να ξέρει πότε θα του έρθει το βουνό στο κεφάλι. Κυριολεκτικά… Το τραγικό, όμως, είναι η αδιαφορία του κράτους σε όλες τις μορφές του: κεντρική εξουσία και αυτοδιοίκηση όλων των βαθμών έχουν εγκαταλείψει τον δρόμο στην τύχη του. Μόλις στις 5/7/2024, ο Δήμος Λουτρακίου κηρύχθηκε σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης για την διαχείριση των κατολισθητικών φαινομένων και τον Αύγουστο μάθαμε πως θα παραμένει σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης για έναν επιπλέον μήνα, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
4. Το φράγμα του Ασωπού
Φέτος οι φωτιές που έπληξαν τον Δήμο Βέλου-Βόχας και τον Δήμο Νεμέας μας θύμισαν, με τον πιο σκληρό τρόπο, πόσο επείγουσα είναι η υλοποίηση του φράγματος του Ασωπού. Η καμένη γη, η περιβαλλοντική καταστροφή και οι κατεστραμμένοι πλέον αγρότες φωνάζουν δυνατά: Πότε επιτέλους θα ολοκληρωθεί το φράγμα του Ασωπού; Υπάρχει κάποιος να μας ενημερώσει;
Comments