Υπογράφτηκε χτες, Μεγάλη Πέμπτη, το μεσημέρι, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η συμπληρωματική σύμβαση των 3,4 εκατομμυρίων ευρώ για το φράγμα του Ασωπού και το πολύπαθο έργο, στο οποίο οι πρώτες εργασίες έγιναν το 2004 (μνημειώδης παραμένει η φράση του τότε υπουργού, Αναστάση Παπαληγούρα, «ακούω τις μπουλντόζες να δουλεύουν»).
Ωστόσο, η έναρξη των εργασιών φαίνεται πως απέχει ακόμα καθώς, σύμφωνα και με όσα ανακοινώθηκαν επίσημα από το υπουργείο «με την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης εκκινεί η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για τη γεωτεχνική αστοχία στην περιοχή του υπερχειλιστή, έπειτα από ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή κατασκευής του φράγματος και είχαν απροσδόκητες επιπτώσεις στα γεωλογικά-γεωτεχνικά δεδομένα του έργου…».
Μιλάμε δηλαδή για έναρξη μελετών και όχι για έναρξη εργασιών. Για το πότε θα ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα αρκετά για να μάθουμε, αν και η ίδια ανακοίνωση αναφέρει πως «οι αναγκαίες μελέτες, γεωλογικές, γεωτεχνικές μελέτες, εργασίες γεωτρήσεων πεδίου, αξιολόγηση τους και οριστική μελέτη τεχνικού έργου απαιτούν χρονικό διάστημα τουλάχιστον 4 μηνών. Μία ασφαλής εκτίμηση για την ολοκλήρωση της κατασκευής, απαιτεί επιπλέον 18 μήνες…».
Εύλογα κάποιος πολίτης σχολίασε πως αντί για Ασωπό πρέπει να μιλάμε για Α(ί)σωπο!
Το δεύτερο που έχει να παρατηρήσει κανείς είναι το απαιτούμενο ποσό των μελετών. Μιλάμε για 3,5 εκατ., ευρώ, ένα ποσό μάλλον μικρό για τα δεδομένα του έργου και εύλογα αναρωτιέται κανείς: είναι δυνατόν να έχει κολλήσει το έργο επί 28 μήνες (από τις 18 Νοεμβρίου 2022) για μόλις 3,5 εκατομμύρια όταν έχουν ξοδευτεί για εκατοντάδες λιγότερο σημαντικά πράγματα δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων;
Τέλος το τρίτο που μπορεί να παρατηρήσει κανείς είναι πως η υποβόσκουσα κρίση σχέσεων μεταξύ των δύο κορυφαίων πολιτικών παραγόντων του νομού μας, του Χρίστου Δημα και του Νίκου Ταγαρά, εξακολουθεί να υποβόσκει. Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, καίτοι είχε προσκληθεί από τον Χρίστο Δήμα, καίτοι το φράγμα Ασωπού είναι ένα έργο της εκλογικής του περιφέρειας, καίτοι ο ίδιος ως έναν βαθμό είναι συναρμόδιος υπουργός (ως υφυπουργός Περιβάλλοντος), δεν παραβρέθηκε στην υπογραφή της σύμβασης. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται…
Η κατασκευή του φράγματος Ασωπού Κορινθίας, είναι το σημαντικότερο έργο διαχείρισης υδάτινων πόρων στην περιοχή, καθώς αφορά στην ικανοποίηση αρδευτικών αναγκών μιας έκτασης περίπου 65.000 στρεμμάτων.
Τεχνικά Στοιχεία του Έργου
Το φράγμα στον ποταμό “Ασωπό Κορινθίας” κατασκευάζεται στην κοίτη του ποταμού σε απόσταση 4 χλμ. ΒΔ της Στιμάγκας και 2 χλμ. ΝΑ του Παραδεισίου. Είναι χωμάτινο με ύψος 68 μ. από το φυσικό έδαφος και με την κατασκευή του θα δημιουργηθεί ταμιευτήρας συνολικής χωρητικότητας 29,10 εκατ. κυβικών μέτρων, με ωφέλιμο όγκο ύδατος 25,60 εκατ. κυβικά μέτρα. Περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας εκτροπής, πύργου υδροληψίας, υπερχειλιστή, λεκάνη ηρεμίας, αγωγού υδροληψίας, καθώς και οδών επιτήρησης του αγωγού και αποκατάστασης της πρόσβασης των οικισμών Παραδεισίου και Στιμάγκας.
Παράλληλα με την κατασκευή του έργου εκπονείται και η μελέτη των αρδευτικών δικτύων, προκειμένου το έργο να καταστεί λειτουργικό στο σύνολό του.
Η συμπληρωματική σύμβαση ποσού 3,5 εκατ. ευρώ, εγκρίθηκε από τη Διαχειριστική Αρχή του ΥΠΑΑΤ, από το Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Comments