ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Ο προαστιακός στην Δυτική Κορινθία: σημαντικό βήμα, αλλά λείπει η ηλεκτροκίνηση

0
Πρώτο δρομολόγιο του προαστιακού στην διαδρομή Αίγιο-Κιάτο, μετά από δέκα χρόνια. Αίγιο, 22 Ιουνίου 2020

Ελπίδες για την οικονομική ανάταξη και ανάπτυξη του δήμου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, αλλά και ευρύτερα της Δυτικής Κορινθίας γεννά η έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου, η γραμμή του οποίου «απλώθηκε» και επίσημα μέχρι το Αίγιο.

Το έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων. Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Τρεις αυτοδιοικητικοί που έλκουν την καταγωγή τους από την Δυτική Κορινθία, οι Ξυλοκαστρίτες Τάσος Γκιολής και Σπύρος Αποστολόπουλος και ο Σικυώνιος Χάρης Βυτινιώτης μίλησαν στο Korinthia.net.gr για τα οφέλη που προσδοκούν ότι θα φέρει ο προαστιακός σιδηρόδρομος στην περιοχή.

Τάσος Γκιολής: Ο προαστιακός θα αλλάξει την φυσιογνωμία και την οικονομία της Δυτικής Κορινθίας

Για ένα έργο που οι κάτοικοι της Δυτικής Κορινθίας περίμεναν από το 2006, όταν ο Αναστάσης Παπαληγούρας έβαλε τον προαστιακό στις ράγες μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Τάσος Γκιολής. Έκανε μάλιστα αναφορά στα πλεονεκτήματα που θα φέρει η έλευση του προαστιακού ευρύτερα στον δήμο, τους κατοίκους του και την τοπική οικονομία.

Σπύρος Αποστολόπουλος: “Είναι ένα μεγάλο πρώτο βήμα αλλά λείπει η ηλεκτροκίνηση σε όλη τη γραμμή”

Ο αντιδήμαρχος του δήμου Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης Σπύρος Αποστολόπουλος μίλησε για ένα μεγάλο πρώτο βήμα, αλλά όχι για ένα ολοκληρωμένο βήμα, καθώς λείπει η ηλεκτροκινηση σε όλο το μήκος της γραμμής:
Και δυστυχώς“, συνέχισε “αυτό δεν έχει ορίζοντα πραγματοποίησης καθώς δεν έχει ακόμα καν υπάρξει σύμβαση. Για το Ξυλόκαστρο, όμως, είναι μια σημαντική στιγμή γιατί έρχεται και πάλι ο σιδηρόδρομος σε όλο τον δήμο…“.
Σημείωσε ακόμα ότι λείπει η σύνδεση του σταθμού με τον οικιστικό ιστό της πόλης του Ξυλοκάστρου και την παλαιά εθνική οδό, καθώς έχουν καθυστερήσει οι απαλλοτριώσεις που θα οδηγούσαν στην κατασκευή του συνδετήριου δρόμου.

Χάρης Βυτινιώτης: Δημιουργείται ένας σημαντικός άξονας για εμπορεύματα και ανθρώπους

Για μία σημαντική στιγμή για τον δήμο του Ξυλοκάστρου και της Ευρωστίνης έκανε λόγο ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Χάρης Βυτινιώτης, ο οποίος έκανε και αυτός λόγο για την απουσία ηλεκτροκίνησης που θα δώσει άλλη δυναμική στο έργο.
Ωστόσο, ο κ. Βυτινιώτης έδωσε ένα αχνό χρονοδιάγραμμα υποστηρίζοντας ότι “υπάρχει η ελπίδα μέχρι το τέλος του 2023 να έχει μετατραπεί σε ηλεκτροκίνηση…”.
Από εκεί και πέρα ο κ. Βυτινιώτης τόνισε ότι το επόμενο βήμα είναι να ολοκληρωθεί η γραμμή από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα ώστε να δημιουργηθεί ένας μεταφορικός άξονας ανθρώπων και εμπορευμάτων από την έξοδο της Ελλάδας στην Δυτική Ευρώπη (Πάτρα), μέχρι το Μητροπολιτικό Κέντρο της Αθήνας, το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο.

Ακροκόρινθος 1810: θέα από την οικία του οθωμανού μπέη διοικητή της πόλης.

Previous article

«Ο Καζαντζάκης ήταν στην Στοά του Ελευθέριου Βενιζέλου» – Συνέντευξη με έναν μασόνο

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.