ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κόντρα Motor Oil – ΔΕΣΦΑ για πλωτό σταθμό φυσικού αερίου

0

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

Για «διακριτική και μεροληπτική διαχείριση» απέναντι στο έργο FSRU «Διώρυγα Gas» κατηγορεί τον ΔΕΣΦΑ η Motor Oil σε διαμαρτυρία της προς τη ΡΑΕ. Μάλιστα, η Motor Oil συνδέει «την επαναλαμβανόμενη άρνηση του ΔΕΣΦΑ να συμπεριλάβει το έργο “Διώρυγα Gas” στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξής του», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά με καταχρηστική συμπεριφορά, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον ρόλο του, αφενός, ως ανεξάρτητου διαχειριστή και, αφετέρου, ως μετόχου σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, φωτογραφίζοντας τη συμμετοχή του σε ποσοστό 20% στο FSRU Aλεξανδρούπολης.

«Είναι αυτονόητο ότι ο ΔΕΣΦΑ οφείλει να διαχωρίσει ως ανεξάρτητος διαχειριστής τις υποχρεώσεις του απέναντι στους χρήστες των υποδομών που διαχειρίζεται και όπως αυτές ορίζονται από το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο, από τις επιχειρηματικές του επιδιώξεις, που στόχο έχουν προφανώς την ικανοποίηση των μετόχων του. Δεν θα πρέπει το δεύτερο να υπερισχύει του πρώτου. Και φυσικά, τα αρμόδια ρυθμιστικά όργανα πρέπει να ρυθμίζουν αυτά τα κακώς κείμενα», αναφέρει χαρακτηριστικά στη διαμαρτυρία της προς τη ΡΑΕ η Motor Oil.

Μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι η ΡΑΕ οφείλει ως ρυθμιστική αρχή να διαφυλάττει τα συμφέροντα της αγοράς και να προκρίνει νέες υποδομές, οι οποίες έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση επάρκειας εφοδιασμού και ενίσχυση πηγών προμήθειας φυσικού αερίου της ελληνικής επικράτειας.

Η διαμαρτυρία προς τη ΡΑΕ από τη Motor Oil τελεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης του 10ετούς προγράμματος ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ που λήγει στα τέλη Οκτωβρίου και ενώ στο μεταξύ έχουν προηγηθεί επαφές μεταξύ της εταιρείας και του ΔΕΣΦΑ, με τον διαχειριστή, σύμφωνα με πηγές της Motor Oil, να κρατάει σκληρή στάση. Οι ίδιες πηγές τονίζουν στην «Κ» ότι εάν το έργο δεν ενταχθεί στο δεκαετές, κάτι που ο ΔΕΣΦΑ όφειλε να κάνει από τον Μάρτιο του 2020, η εταιρεία θα προχωρήσει σε καταγγελία στη ΡΑΕ καθώς και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Το έργο αδειοδοτήθηκε ως ανεξάρτητο σύστημα φυσικού αερίου («ΑΣΦΑ Διώρυγα Gas») από τη ΡΑΕ τον Δεκέμβριο του 2018 και εγγράφηκε ως χρήστης ΕΣΦΑ στο μητρώο του διαχειριστή ΕΣΦΑ τον Μάιο του 2019. Τον Μάρτιο του 2020, ο ΔΕΣΦΑ αποδέχτηκε για πρώτη φορά την ανωτέρω αίτηση υπό προϋποθέσεις, ενώ τον Αύγουστο του ίδιου έτους ο ΔΕΣΦΑ ενέκρινε εκ νέου και υπό προϋποθέσεις την αίτηση μελλοντικής δυναμικότητας, ύστερα από παρέμβαση της ΡΑΕ, εκδίδοντας ταυτόχρονα τη μελέτη αξιολόγησης για τη σύνδεση της εγκατάστασης του έργου με το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου (ΕΣΜΦΑ). 

H Μotor Oil διευκρινίζει ότι δεν είναι ζητούμενο η συμπερίληψη του συνόλου της επένδυσης ούτε ότι πρέπει το οποιοδήποτε κόστος προκύψει να αναληφθεί από το σύνολο των καταναλωτών. Οφείλει όμως να συμπεριληφθεί, βάσει του άρθρου 92 παρ. 4 του Κώδικα ΕΣΦΑ το κομμάτι του έργου, δηλαδή το σημείο σύνδεσής του με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου, με κόστος υπολογισμένο περίπου στα 10 εκατ. ευρώ. Το κόστος αυτό στη συνέχεια θα καλυφθεί, σύμφωνα με την εταιρεία, από τα τέλη σύνδεσης που θα επιβάλλονται στους χρήστες και μόνον αυτούς της υποδομής.

Η πλευρά του ΔΕΣΦΑ δεν σχολιάζει επισήμως τις καταγγελίες της Motor Oil, ενώ ανεπίσημα κύκλοι του διαχειριστή αναφέρουν στην «Κ» ότι θα πράξει ανάλογα με τις αποφάσεις της ΡΑΕ. Το έργο  «Διώρυγα Gas» περιλαμβάνει ειδικό πλοίο, κατασκευή προβλήτας, καθώς και εγκατάσταση ειδικών αγωγών για τη σύνδεση της μονάδας FSRU στο ΕΣΦΑ. Μέσω των εγκαταστάσεων η Motor Oil θα αναπτύξει και εμπορική δραστηριότητα, μεταφέροντας LNG σε περιοχές της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου όπου δεν υπάρχει δίκτυο. «Πιστεύουμε ότι η αγορά είναι μεγάλη και ως εταιρεία θέλουμε να συμμετάσχουμε στα αναπτυξιακά έργα που εκσυγχρονίζουν τη χώρα.

Η ζήτηση του φυσικού αερίου θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια και το έργο αυτό θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου LNG, προσφέροντας ευελιξία στις εισαγωγές και διαμορφώνοντας ανταγωνιστικές τιμές στην ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα θα διαφοροποιήσει στρατηγικά τις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου», τονίζουν κύκλοι της Motor Oil.

ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

8eCUgvCwsa

Νίκας – ΤΕΡΝΑ υπέγραψαν την παραχώρηση οικοπέδων για τη μεταφόρτωση απορριμμάτων στην Κορινθία.

Previous article

Προειδοποιήσεις Σίσι σε Μητσοτάκη και Αναστασιάδη για κύμα τρομοκρατών

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.