ΙΣΤΟΡΙΑΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

15/01/2009 Νέα Υόρκη: Ένα Airbus A-320-214 αναγκάστηκε να κάνει προσυδάτωση στον ποταμό Hudson…

0

Στις 15 Ιανουαρίου 2009 το αεροπλάνο τύπου Airbus των Αμερικανικών Αερογραμμών θα πραγματοποιούσε την πτήση 1549, δηλαδή το δρομολόγιο Νέα Υόρκη-  Βόρεια Καρολίνα. Όλα ξεκίνησαν καλά. Το αεροσκάφος υποβλήθηκε σε έλεγχο χωρίς να παρουσιαστεί κάποιο μηχανικό πρόβλημα, ή βλάβη. Ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για απογείωση από το διάδρομο 4. Το Airbus άρχισε να παίρνει ύψος. Έφτασε στα 700 πόδια, ενώ η πορεία του ήταν ανοδική.

Η σύγκρουση με το σμήνος από Καναδέζικες χήνες

Δύο λεπτά αργότερα και ενώ το σκάφος είχε φτάσει στα 2.700 πόδια ύψος, ο Α’ Αξιωματικός, o Jeffrey Skiles  αντίκρυσε ένα σμήνος από Καναδέζικες χήνες να πλησιάζει επικίνδυνα.

Τελικά τα πουλία συγκρούστηκαν με το αεροπλάνο. ο ανεμοθώρακας γέμισε με μεγάλα και σκουρόχρωμα πουλιά, ενώ το πλήρωμα και οι επιβάτες άκουσαν έναν εκκωφαντικό θόρυβο και αμέσως μετα οι δύο κινητήρες του σκάφους σταμάτησαν να λειτουργούν.

Ο πιλότος Chesley ‘’Sully’’, πήρε στα χέρια του το πηδάλιο, ενώ ο Skiles έψαχνε να βρει τι δεν πήγαινε καλά με τις μηχανές. Προσπαθούσε να τις θέσει ξανά σε λειτουργία, αλλά ήταν μάταιο. Ήταν εντελώς κατεστραμμένες.

«Χτυπηθήκαμε με πουλιά. Χάσαμε και τις 2 μηχανές. Επιστρέφουμε στο La Guardia». Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Sully….

Ο πιλότος αμέσως σήμανε τον κώδικα έκτακτης ανάγκης και ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της Νέας Υόρκης για το συμβάν. Οι μαρτυρίες των επιβαινόντων και του πληρώματος αναφέρουν ότι οι μηχανές του Airbus έβγαζαν καπνούς και πως η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική και ακουγόντουσαν συνεχώς εκρήξεις και φώνες. Ο πύργος ελέγχου ανταποκρίθηκε άμεσα στο μήνυμα του πιλότου και του έδωσε άδεια προσγείωσης στο διάδρομο 13. Ο Sully όμως απάντησε ότι κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό. Στη συνέχεια, ρώτησε μήπως ήταν πιο εύκολο να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο «Teterboro» του New Jersey. Για ακόμη μια φορά του δόθηκε άδεια, αλλά αρνήθηκε.

«Όχι, ούτε αυτό μπορώ να το κάνω. Ίσως τελικά καταλήξουμε στον ποταμό Hudson», έλεγε ο πιλότος…

Η προσθαλάσσωση στον ποταμό Hudson…

Το αεροπλάνο είχε χάσει πολύ ύψος και ο Sully έπρεπε να βρει σανίδα σωτηρίας. Δεν υπήρχε άλλη λύση. Ο ποταμός Hudson ήταν η καλύτερη επιλογή για προσθαλάσσωση. Διαφορετικά, το σκάφος θα έπεφτε σε κατοικημένη περιοχή και το αποτέλεσμα θα ήταν ολέθριο. Ο Sullenberger ενημέρωσε τους επιβάτες για την κατάσταση που επικρατούσε. 

«Ετοιμαστείτε για πρόσκρουση» τους ανακοίνωσε από το πιλοτήριο, ενώ το πλήρωμα τους προετοίμασε για το τι θα ακολουθούσε.

Έτσι ο Sully άλλαξε την πορεία του Airbus και το προσθαλάσσωσε στη μέση του ποταμού Hudson, ώστε να αποφύγει τυχόν σύγκρουση με οποιοδήποτε πλωτό μέσο. Αυτό παράλληλα θα είχε και σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες διάσωσης των επιβατών, αφού η πρόσβαση πλοίων θα ήταν πολύ ευκολότερη στο συγκεκριμένο σημείο.

«Ήθελα να δώσω στους επιβάτες την ευκαιρία να σωθούν. Επειδή πριν από χρόνια ήμουν στην πολεμική αεροπορία, είχα εκπαιδευτεί και ήξερα τι να κάνω σε τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό που έκανα, ήταν η καλύτερη δυνατή λύση»,

Είχε δηλώσει ο Sullenberger σε συνέντευξή του στο δίκτυο του NBC. Το αεροπλάνο προσθαλασσώθηκε ομαλά, χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς και χωρίς απώλειες.

«Είναι η πιο επιτυχημένη προσθαλάσσωση αεροσκάφους στην ιστορία της αεροπορίας. Οι άνθρωποι αυτοί ήξεραν τι έκαναν. Δεν χάθηκε ούτε μια ζωή».

Είχε υπογραμμίσει εκπρόσωπος του «National Transportation Safety Board».

Αμέσως μετά την προσθαλάσσωση, σωστικά συνεργεία και πλοία έσπευσαν στο σημείο για ξεκινήσει η διάσωση των επιβατών και τωνμελών του πληρώματος. 

Ο Sully είχε εντοπίσει μια τρύπα στο αεροσκάφος, η οποία πιθανότατα είχε προκληθεί από την επαφή με το νερό. Είχε ανοίξει την πόρτα της καμπίνας και είχε δώσει εντολή να εγκαταλείψουν όλοι το σκάφος και να συγκεντρωθούν στα φτερά, σε σημεία δηλαδή που δεν θα βούλιαζαν εύκολα. Το πλήρωμα έδινε τις απαραίτητες οδηγίες. Οι επιβάτες ήταν πανικόβλητοι, ενώ ο πιλότος συνιστούσε ψυχραιμία. Τους πρότεινε να γαντζωθούν από τα καθίσματα ώστε να αποφεύγουν το νερό. Ένας ωστόσο από αυτούς ήταν σε αναπηρικό καροτσάκι. Ο Sully τον βοήθησε και τον έβγαλε έξω πρώτο, όταν έφτασαν τα σωστικά συνεργεία. Από την προσθαλάσσωση υπήρξαν 5 σοβαροί τραυματισμοί, ενώ 78 άτομα υπέστησαν υποθερμία και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με μικροτραύματα.

Η επόμενη μέρα…

Από την πρώτη στιγμή οι δημοσιογράφοι έκαναν λόγο για «θαύμα», ενώ ο πιλότος Sullenberger και το πλήρωμα θεωρήθηκαν ήρωες για τον τρόπο που αντιμετώπισαν την κατάσταση.

Ο πρόεδρος George Bush είχε πει χαρακτηριστικά ότι:

«είχαμε ένα θαύμα στο 34 Street. Τώρα πιστεύω ότι έχουμε και το θαύμα στο Hudson. Τους ευχαριστούμε θερμά όλους. Σώθηκαν 155 ανθρώπινες ψυχές».

Το Μάιο του 2009, η εταιρεία US Airlines αποζημίωσε τους επιβαίνοντες για το ψυχολογικό σοκ που υπέστησαν και για τις χαμένες αποσκευές, δίνοντας τους το ποσό των 5 χιλιάδων δολαρίων.

Τα γεγονότα της πτήσης 1549 έγιναν και ταινία σε σκηνοθεσία Clint Eastwood. Φέρει τον τίτλο «Sully» και στον πρωταγωνιστικό ρόλο του πιλότου συναντάμε το δημοφιλή ηθοποιό Tom Hanks.

Δείτε τη διάσωση των επιβατών και του πληρώματος του αεροσκάφους A-320-214 στον ποταμό Hudson:

Το γεγονός πέρασε στην ιστορία ως «το θαύμα του Hudson» (Miracle on the Hudson).

8eCUgvCwsa

Εγκαινιάζεται την Κυριακή ανοίγει την Δευτέρα το νέο πολυδύναμο νηπιαγωγείο στην Αγιάννα

Previous article

Σε ποια περιοχή της Κορίνθου σήμανε συναγερμός για τα κρούσματα κορονοϊού

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.