Ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόγραμμα κατάρτισης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών θα υλοποιήσει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Πρόκειται για το πρόγραμμα Loop το οποίο αφορά νεοεισερχόμενους στην εκπαίδευση αλλά και έμπειρους εκπαιδευτικούς, με διαφορετικό όμως προσανατολισμό για τον καθένα.
Ειδικότερα το πρόγραμμα Loop στοχεύει να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πρότασης για την καλύτερη υποστήριξη και τη διεύρυνση των επιλογών των εκπαιδευτικών, μέσω:
• Του σχεδιασμού ενός εισαγωγικού προγράμματος επιμόρφωσης για νέους εκπαιδευτικούς, που θα βασίζεται στο θεσμό του μέντορα, προκειμένου οι νέοι εκπαιδευτικοί να υποστηριχτούν στα πρώτα επαγγελματικά τους βήματα και να προσαρμοστούν στην εργασιακή κουλτούρα του σχολείου στο οποίο υπηρετούν.
• Της δημιουργίας ενός επιμορφωτικού προγράμματος για μέντορες, που θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες έμπειρους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν ικανότητες καθοδήγησης και υποστήριξης νέων εκπαιδευτικών κατά την εφαρμογή του προαναφερθέντος προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης.
• Της πιλοτικής δοκιμής στα σχολεία του δικτύου του προγράμματος LOOP και της αποτίμησης των δυο ανωτέρω προγραμμάτων στο πλαίσιο αυτής της εφαρμογής (προκειμένου να ενταχθείτε στο δίκτυο αυτών των σχολείων παρακαλώ πατήστε εδώ).
• Της διαμόρφωσης προτάσεων για την ενσωμάτωση προγραμμάτων εισαγωγικής επιμόρφωσης και προγραμμάτων προετοιμασίας μεντόρων στις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές που αφορούν τη συνεχή επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
Το Loop ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2020 και συμμετέχουν σε αυτό επτά ευρωπαϊκές χώρες (Πορτογαλία, Ελλάδα, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Σλοβενία και Κροατία). Τον συντονισμό έχουν αναλάβει εκπαιδευτικοί φορείς της Πορτογαλίας (ο ερευνητικός οργανισμός INOVA+ και η Γενική Διεύθυνση Διαχείρισης Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας και Επιστημών της Πορτογαλίας). Αρμόδιες για την υλοποίηση του προγράμματος είναι:
3 δημόσιες αρχές στον τομέα της εκπαίδευσης (υπουργείο Παιδείας και Επιστημών της Πορτογαλίας, το υπουργείο Παιδείας, Επιστημών και Αθλητισμού της Σλοβενίας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής από την Ελλάδα)
6 Πανεπιστήμια (το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας, το Πανεπιστήμιo της Λιουμπλιάνα, το Πανεπιστήμιo Πελοποννήσου, το Πανεπιστήμιο Φρίντριχ Αλεξάντερ Ερλάνγκεν-Νυρεμβέργης, το Πανεπιστήμιο LUM Libera Università del Mediterraneo Jean Monnet στην Ιταλία και το Fundación Universitaria Balmes της Ισπανίας) και
4 ερευνητικοί οργανισμοί (η INOVA, η IDEC SA, το Casado Professor και η Ένωση «Petit Philosophy»).
Οι παραπάνω φορείς συνεργάζονται συστηματικά μελετώντας την τρέχουσα πραγματικότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών τους, με στόχο να συμβάλουν στη βελτίωση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, σε ό,τι αφορά την αναθεώρηση της σταδιοδρομίας, της καθοδήγησης και της υποστήριξης των αντίστοιχων επαγγελματιών σε όλα στάδια της σταδιοδρομίας τους, αλλά και να δημιουργήσουν ευκαιρίες για την προώθηση της ποιότητας της διδασκαλίας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, μέσω της συνεχούς υποστήριξης της επαγγελματικής τους εξέλιξης, αναβαθμίζοντας, έτσι συνολικά το επάγγελμα και συμβάλλοντας στην αύξηση της ελκυστικότητάς του.
Σε ό,τι αφορά το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής) η συμμετοχή του στο πρόγραμμα έχει ως σκοπό να συμβάλει δημιουργικά στην ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα με υψηλά πρότυπα ποιότητας, που ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο των σπουδών, της έρευνας και της διδασκαλίας ενός σύγχρονου Πανεπιστημίου με εθνική, ευρωπαϊκή και διεθνή εμβέλεια.
Την πρώτη χρονιά υλοποίησης του έργου πραγματοποιήθηκε ενδελεχής βιβλιογραφική επισκόπηση και εμπειρική έρευνα με συμμετοχή περίπου 850 εκπαιδευτικών από τις 7 χώρες των εταίρων για τον προσδιορισμό των αναγκών των εκπαιδευτικών, όσον αφορά στη βελτίωση των συνθηκών προσωπικής, επαγγελματικής και κοινωνικής τους ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα της σχετικής ερευνητικής φάσης καθώς και ο κατάλογος βέλτιστων πρακτικών που ανιχνεύθηκαν στις διάφορες χώρες θα καταστούν σύντομα δημόσια διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του προγράμματος μας και θα αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στη δεύτερη διακρατική συνάντηση του έργου, η οποία φιλοξενήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Λιουμπλιάνα στη Σλοβενία στις 14-15 Δεκεμβρίου του 2021, όπου και πραγματοποιήθηκε μια Ημερίδα Αντιστοίχισης Πολιτικών (Policy Matching Workshop) με τη συμμετοχή εκπροσώπων δημόσιων εκπαιδευτικών αρχών από τις χώρες- μέλη του προγράμματος καθώς και συναντήσεις εκπαιδευτικών, κατά τις οποίες συζητήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους προγράμματα εισαγωγικής επιμόρφωσης με βάση το θεσμό του μέντορα μπορούν να υιοθετηθούν και να υλοποιηθούν στις χώρες τους.
Σας προσκαλούμε να γνωρίσετε καλύτερα το έργο LOOP και σας προτρέπουμε να γίνετε μέλος του Δικτύου μας το οποίο αριθμεί ήδη πάνω από 100 φορείς/οργανισμούς σε όλη την Ευρώπη και αποτελείται από σχολεία, δημόσιες εκπαιδευτικές αρχές, Πανεπιστήμια και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς και οργανισμούς. Τα μέλη του δικτύου LOOPθα έχουν την ευκαιρία, εφόσον το επιθυμούν, να λάβουν μέρος στις ομάδες από κοινού σχεδιασμού των προγραμμάτων εισαγωγικής επιμόρφωσης (με βάση το θεσμό του μέντορα) για νέους εκπαιδευτικούς και της προετοιμασίας μεντόρων για έμπειρους εκπαιδευτικούς αντίστοιχα, καθώς και να συμμετάσχουν στην πειραματική φάση των πιλοτικών δοκιμών στα σχολεία τους, αποτελώντας τους πρώτους συμμετέχοντες στα ανωτέρω προγράμματα.
Εγγραφείτε στο δίκτυό μας συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τη σχετική φόρμα εδώ.
Comments