ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανατιμήσεις με το «Καλή Χρονιά»: Ασφάλιστρα υγείας και ΙΧ, τιμολόγια ρεύματος και ακτοπλοΐα

0

Ενέργεια, ασφάλιστρα και άλλοι κλάδοι παίρνουν την… ανιούσα και αναμένεται να επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την τσέπη των καταναλωτών. Ήδη, από ξεχωριστά μέτωπα, έρχονται τα πρώτα μηνύματα για ανατιμήσεις σε ενέργεια, ασφάλιστρα υγείας αλλά και αυτοκινήτου, ενώ και τα ακτοπλοϊκά θα δουν ξανά αυξήσεις ενόψει καλοκαιριού και διακοπών.

Ειδικότερα, για τις ασφαλιστικές εταιρίες, αναμένεται να εφαρμόσουν νέα τιμολογιακή πολιτική, με ανατιμήσεις τόσο στα ασφάλιστρα Υγείας όσο και στα ασφάλιστρα οχημάτων, που θα αρχίσουν από το 5-6% και θα φτάσουν ακόμη και σε διψήφιο ποσοστό. Με οδηγό τον Ενιαίο Δείκτη Υγείας του ΙΟΒΕ που παρουσίασε αύξηση κατά 14,6%, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μεταβολή από το 2011, πολλές ασφαλιστικές εταιρείες φαίνεται να αναπροσαρμόζουν προς τα πάνω τα συμβόλαια που παρέχουν.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες πιέζονται σε μεγάλο βαθμό, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, αφού πρέπει να περιορίσουν το ύψος των ζημιών που καταγράφουν στον συγκεκριμένο κλάδο ασφαλίστρων. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως, το 2024, μόνο μία εταιρεία κατέγραψε οικονομική ζημία κοντά στα 80 εκατ. ευρώ.

Πάντως, αξιοσημείωτο ποσοστό των πελατών των ασφαλιστικών εταιρειών είτε δεν έχει ανανεώνει τα συμβόλαιά του είτε επέλεξε πακέτα χαμηλότερων καλύψεων.

Γιατί αυξάνονται τα ασφάλιστρα στα ΙΧ
Δύο λόγοι οδηγούν σε αύξηση και τα ασφάλιστρα στα Ι.Χ., η αύξηση στα οποία σε πολλές περιπτώσεις αναμένεται να κινηθεί ακόμη και σε διψήφιο ποσοστό.

Συγκεκριμένα, από φέτος τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένα και έναντι φυσικών καταστροφών. Το γεγονός, από τη μια πλευρά, προστατεύει τους κατόχους τους σε μια περίοδο κλιματικής κρίσης και απρόβλεπτων καταστάσεων, από την άλλη πλευρά, όμως, ανεβάζει και το ύψους των τιμολογίων.

Επίσης, το 2024 παρατηρήθηκε αύξηση τόσο στη συχνότητα των ατυχημάτων όσο και στο μέσο κόστος αποζημίωσης. Ο συνδυασμός αυτός είχε, ως αποτέλεσμα, το ασφαλιστικό αποτέλεσμα του κλάδου (χωρίς την επίδραση του επενδυτικού χαρτοφυλακίου) να ήταν για τις περισσότερες εταιρείες είτε πολύ χαμηλό είτε ακόμη και αρνητικό.

Μάλιστα, ενδεικτικό είναι πως, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά το πρώτο δεκάμηνο του 2024, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων ανήλθε στα 9.696, όταν – κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 – είχε διαμορφωθεί στα 8.902 και του 2022 στα 8.707. Το θετικό στοιχείο είναι ότι τα τιμολόγια του κλάδου θα παραμείνουν σε χαμηλότερα σε σύγκριση με τα προ κρίσης επίπεδα.

Από την πλευρά του, στέλεχος της ευρύτερης αγοράς ανέφερε: «Μετά την πανδημία, το μέσο κόστος αποζημίωσης ανά όχημα εκτινάχθηκε στις χώρες του εξωτερικού πολύ περισσότερο απ’ ό,τι στην Ελλάδα και αυτό γιατί ο ελληνικός στόλος είναι πολύ μεγαλύτερης ηλικίας. Αυτό ερμηνεύει το γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα δεν καταγράφουν αντίστοιχα μεγάλες ζημίες όπως σε άλλες χώρες στον κλάδο οχημάτων».

 

Το “Χαμόγελο του παιδιού” αποχαιρετά με θλίψη τον ιατρό Χρήστο Καμμιλάτο

Previous article

Βίντεο: Πρωτοφανής τσαμπουκάς για τον σταυρό στα Θεοφάνεια στη Θεσσαλονίκη γιατί δεν τηρήθηκε η συμφωνία

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.