Τις τελευταίες εβδομάδες ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές βρίσκονται μπροστά σε μια δυσάρεστη έκπληξη. Εμφανίζονται ξαφνικά με απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος στη ΔΕΗ, παρότι οι ίδιοι δεν έχουν λάβει ποτέ τον λογαριασμό που θα έπρεπε να πληρώσουν.
Το φαινόμενο δεν είναι μεμονωμένο ούτε τυχαίο. Οι καταγγελίες προς την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας έχουν πολλαπλασιαστεί, με κοινό παρονομαστή την καθυστερημένη ή και εντελώς απούσα παράδοση των λογαριασμών μέσω ΕΛΤΑ.
Για πολλούς πολίτες η ενημέρωση έρχεται εκ των υστέρων και μάλιστα με τη σφραγίδα της ληξιπρόθεσμης οφειλής. Σαν να τους λέει κάποιος ότι χρωστούν για κάτι που ποτέ δεν γνώριζαν. Όσοι προσπαθούν να λύσουν το ζήτημα επικοινωνώντας με τη ΔΕΗ ακούνε την ίδια απάντηση. «Εγγραφείτε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για να παρακολουθείτε τις οφειλές σας». Στο χαρτί μοιάζει απλό. Στην πράξη όμως αφήνει ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού εκτός παιχνιδιού.
Γιατί δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με υπολογιστές και κινητά. Δεν μπορούν όλοι να πλοηγηθούν σε ψηφιακές υπηρεσίες. Οι ηλικιωμένοι και οι ευάλωτοι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με μια απαίτηση που ξεπερνά τις δυνατότητές τους. Για αυτούς ο φυσικός λογαριασμός που φτάνει στην πόρτα τους δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη. Είναι ο μόνος τρόπος να ξέρουν τι πρέπει να πληρώσουν και πότε.
Το πρόβλημα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο σε περιπτώσεις ενοικιαστών όπου η παροχή ρεύματος ανήκει στον ιδιοκτήτη ή ακόμη και σε άτομο που δεν βρίσκεται πια στη ζωή. Πώς ενημερώνεται ο άνθρωπος που ζει στο σπίτι και χρησιμοποιεί το ρεύμα για μια οφειλή που δεν έρχεται ποτέ στα χέρια του
Η Ένωση ζητά από τη ΔΕΗ να σταματήσει άμεσα την επιβολή τόκων υπερημερίας στις περιπτώσεις όπου ο λογαριασμός δεν έχει παραδοθεί εγκαίρως. Τονίζει ότι η ευθύνη δεν μπορεί να μετακυλίεται στον καταναλωτή όταν ο πάροχος δεν έχει εκπληρώσει την υποχρέωση της έγκαιρης τιμολόγησης.
Παράλληλα καλεί τη ΔΕΗ να αποκαταστήσει άμεσα τη διαδικασία αποστολής λογαριασμών σε όσους δεν χρησιμοποιούν ψηφιακές υπηρεσίες ώστε να μην επιβαρύνονται άδικα με χρεώσεις που δεν οφείλουν.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει ότι βασικός της στόχος είναι η προστασία των πολιτών και η υποστήριξή τους όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με προμηθευτές σε καταστάσεις ανισορροπίας. Και αυτή τη φορά όπως όλα δείχνουν η ανισορροπία είναι εμφανής και χρειάζεται άμεση διόρθωση.










Comments