Μοιάζει βγαλμένο από σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας αλλά φαίνεται ότι το επόμενο βήμα στις ηλεκτρονικές αγορές είναι πιο κοντά από ό,τι φανταζόμασταν. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες δοκιμάζουν την κατάργηση των ταμείων και την πληρωμή των προϊόντων μέσω εφαρμογής στο κινητό.
Την αρχή έκανε η Amazon το 2018 όταν κατάργησε τα ταμεία σε κατάστημά της στο Σιάτλ. Τώρα πια και άλλες εταιρείες έχουν δηλώσει ότι προετοιμάζονται να εφαρμόσουν το νέο πληρωμής όπως τα Starbucks αλλά και η βρετανική Tesco σε συνεργασία με την Trigo Vision, μία start up από το Ισραήλ.
Σε αντίθεση με τις μέχρι προηγούμενες τεχνολογίες -όπου είτε ο καταναλωτής σκάναρε το barcode με το κινητό του όταν το έπαιρνε από το ράφι, είτε το σκάναρε ο ίδιος από τα αυτόματα ταμεία- η νέα μέθοδος βασίζεται στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης. Όπως φαίνεται και στο σχετικό βίντεο ένα δίκτυο από κάμερες και αισθητήρες στα ράφια ανιχνεύουν τι συλλέγει ο καταναλωτής και τον χρεώνει αυτόματα στην κάρτα του – μέσω του σχετικού app που έχει κατεβάσει στο κινητό του – όταν αποχωρεί από το κατάστημα.
Στην Ελλάδα την αρχή ετοιμάζεται να κάνει η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία σήμερα παρουσιάζει το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος. Ένα κατάστημα που θα ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή.
Ειδικότερα, οι τεχνολογικές καινοτομίες που εισάγονται στο δίκτυο της εταιρείας είναι οι εξής:
-Κιόσκια (Ψηφιακά σημεία πληροφοριών) για προσφορές, χρήσιμες πληροφορίες, παιχνίδια, νέα προϊόντα και συνταγές.
– Ψηφιακές οθόνες, όπου οι πελάτες θα βλέπουν προσφορές και χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα, τα νέα και τις υπηρεσίες της εταιρείας.
– Μηχανισμός για σειρά προτεραιότητας, με ειδοποίηση στο κινητό για την εξοικονόμηση χρόνου μέσα στο κατάστημα ΑΒ.
– Αυτόματα ταμεία για γρήγορη κι εύκολη ολοκλήρωση των καθημερινών αγορών, με μετρητά ή κάρτα.
– Pepper, το φιλικό ρομπότ που θα υποδέχεται και θα εξυπηρετεί εκείνους που εμπιστεύονται τα καταστήματά ΑΒ Ελληνικό και AB Μακεδονία.
Comments