ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φιάσκο με τους υπολογιστές και τα τάμπλετ για τους μαθητές του δημοτικού

0

Μόνο η λέξη φιάσκο μπορεί να περιγράψει την κατάσταση που δημιουργήθηκε τις τελευταίες ημέρες και αφορά την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας να εφοδιάσει με τάμπλετ τους μαθητές σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να ανταποκριθούν στα μαθήματά τους και την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Όλα άρχισαν όταν στο υπουργείο έφταναν οι πρώτες φωνές διαμαρτυρίας, οι οποίες έλεγαν το αυτονόητο. Εκατοντάδες μαθητές δεν είχαν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή τάμπλετ και φυσικά δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν τα εξ αποστάσεως μαθήματα. Το είδαμε σε πολλές περιπτώσεις και στην Κορινθία, όπου έγιναν εκκλήσεις μέσω των social media από κοινωνικές ομάδες ή φυσικά πρόσωπα να βρεθούν υπολογιστές, έστω δανεικοί, για να μπορέσουν μαθητές να παρακολουθήσουν μαθήματα.  

Με την πρώτη οδηγία του υπουργείου Παιδείας δόθηκε εντολή στους διευθυντές των σχολείων να διερευνήσουν –μέσα σε ελάχιστες ώρες(!) και χωρίς καθορισμό κριτήριων- τις ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών για τάμπλετ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε είχε βρεθεί χορηγός για να καλύψει αυτές τις ανάγκες.

Λίγο αργότερα ακολούθησε δεύτερη οδηγία όπου διευκρινιζόταν πως η καταγραφή δεν θα αφορά φυσικά πρόσωπα, αλλά μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας. Με άλλα λόγια δεν θα παραχωρείτο ένα τάμπλετ ανά μαθητή που το είχε ανάγκη, αλλά θα καλύπτονταν μόνο οι ανάγκες του κάθε σχολείου.

Όμως ούτε αυτή η λύση φαίνεται πως ήταν η τελική, καθώς η τρίτη οδηγία που έφτασε στα σχολεία ξεκαθαριζόταν πως οι παραπάνω οδηγίες δεν αφορούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (!) και ότι η αναλογία συσκευών θα είναι τελικά μία ανά 50 μαθητές σχολείου. Στην ίδια οδηγία αναφερόταν ότι τα παραπάνω σχετίζονται όχι με την έκτακτη ικανοποίηση των αναγκών, αλλά «με πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που υλοποιείται στο πλαίσιο της γενικότερης  βελτίωσης ψηφιακών δεξιοτήτων».

Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν τις σοβαρές ανεπάρκειες του υπουργείου Παιδείας να οργανώσει και να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που εκ των πραγμάτων ήταν η μόνη δυνατή εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την αρχή παρουσιάστηκαν πολύ μεγάλα προβλήματα εγγραφής και χρήσης στις πλατφόρμες για τους εκπαιδευτικούς και κυρίως για τους μαθητές και τις οικογένειες τους που είχαν τη στοιχειώδη υποδομή. Για όσους δεν είχαν την απαραίτητη υποδομή το πρόβλημα ήταν προφανώς πολύ μεγαλύτερο.

Όπως κι αν έχει πάντως, θα είναι μια καλή ευκαιρία οι διακοπές του Πάσχα να βάλουν ξανά το υπουργείο στην διαδικασία να διερευνήσει πως θα μπορέσει η κοινότητα των μαθητών να συμμετάσχει στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, χωρίς περιορισμούς, καθώς η δύσκολη κατάσταση θα συνεχιστεί ενώ κανένας δεν ξέρει αν με τη νέα σχολική χρονιά θα επιστρέψει το πρόβλημα.

Συγχαρητήρια σε όλους τους εκπαιδευτικούς από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Previous article

ΓΕΕΘΑ: Βίντεο των Ενόπλων Δυνάμεων για την κρίση στον Έβρο

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.