ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Αυτοψία του korinthia.net.gr στον δρόμο Νεμέα-Κιάτο

2

Αν δεν ήταν το «Φράγμα του Ασωπού», ασφαλώς ο δρόμος «Νεμέα-Κιάτο» θα διεκδικούσε άνετα τον τίτλο του έργου «Γεφύρι της Άρτας» στην Κορινθία. Ένα έργο που έρχεται από μια άλλη εποχή, προ κρίσης, και την ολοκλήρωσή του έχουν υποσχεθεί όλοι σχεδόν οι πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί που έχουν περάσει από το νομό τα τελευταία 15 χρόνια.

Το korinthia.net.gr έκανε μια αυτοψία ξεκινώντας από τη Νεμέα, και φτάνοντας μέχρι την διασταύρωση με την Δάφνη, προκειμένου να δει τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα και ποια είναι η κατάσταση του δρόμου.

Αφορμή αποτέλεσε η πρόσφατη δήλωση του περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα, ο οποίος είναι ο τελευταίος αυτοδοικητικός/πολιτικός, που μπήκε στην χορεία εκείνων που υπόσχονται το έργο. Ας ελπίσουμε να αποδειχτεί όντως ο τελευταίος -με την έννοια πως το έργο θα ολοκληρωθεί και δεν θα υπάρξει επόμενος.

Όπως είπε ο κ. Νίκας στους δύο δημάρχους Φρούσιο και Σταματόπουλο που τον «ενόχλησαν» σχετικά, η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα χρηματοδοτήσει την προμελέτη και την οριστική μελέτη κατασκευής του δρόμου, ο οποίος συντομεύει κατά 100 χιλιόμετρα την ακολουθούμενη σήμερα διαδρομή. «Είναι ένα έργο καίριας σημασίας και επιδιώκουμε να έχει ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα η απαιτούμενη για την υλοποίησή του διαδικασία. Ο εν λόγω δρόμος περνά δίπλα από το φράγμα του Ασωπού, έργο το οποίο σύντομα θα αποτελεί πραγματικότητα», σημείωσε ο περιφερειάρχης.

Το ιστορικό

Το έργο, ως ιδέα έρχεται από τον περασμένο αιώνα, στην θητεία του Άγγελου Μανωλάκη στην Νομαρχία Κορινθίας. Αλλά οι βάσεις για το έργο μπήκαν τον Ιανουάριο του 2006. Τότε ήταν που έλαβε χρηματοδότηση, επί Νομαρχίας Νίκου Ταγαρά, ο οποίος προχώρησε στην δημοπράτησή του τον Ιούνιο του ίδιου έτους, με τις εργασίες να ξεκινούν τον Σεπτέμβριο. Πολύ γρήγορα δηλαδή. Το τμήμα που κατασκευάστηκε (το μόνο μέχρι σήμερα που έχει κατασκευαστεί) ήταν το τμήμα Νεμέα – Δάφνη, μήκους 6 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 5,2 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο τμήμα ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2009, αλλά από εκεί θα έπρεπε να ξεκινήσει ο παράπλευρος δρόμος του Φράγματος Ασωπού…

Όμως τα γρανάζια των μνημονίων μπλόκαραν το έργο, αφού δεν υπήρχαν χρήματα. Ωστόσο η πιο σημαντική αιτία που σταμάτησε ήταν ότι πλέον έπρεπε να γίνει νέα χάραξη, που να περιλαμβάνει και το Φράγμα Ασωπού, αφού ο δρόμος, όπως είπαμε, εφάπτονταν του φράγματος, ή καλύτερα θα το «περικύκλωνε». Εδώ υπήρχαν δύο σκέψεις. Η μία ήταν ο δυτικός περιμετρικός άξονας προς τα Μποζικοχώρια και ο άλλος ο ανατολικός περιμετρικός άξονας προς την Στιμάγκα. Ο πρώτος ήταν πιο κοντινός αλλά είχε μεγαλύτερες δυσκολίες, ενώ κατά κάποιες εκτιμήσεις μπορεί να χρειάζονταν ακόμα και σήραγγες σε ορισμένα σημεία. Ο δεύτερος ήταν πιο βατός, αλλά πιο μακρινός.

Εδώ είναι ο χάρτης που εξέδωσε η Περιφέρεια, ο οποίος περιγράφει την αρχική χάραξη του δρόμου (με γκρι χρώμα). Πλέον θα πρέπει να υπάρξει νεότερη χάραξη είτε προς την Στιμάγκα είτε προς Τιτάνη Γονούσα

Παρά το γεγονός ότι δεν είχε πέσει ούτε χαλίκι, το έργο παρέμενε σταθερά στο ΕΣΠΑ, όπως θα δείτε στην φωτογραφία, από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, όπου καταχωρίζονται τα δεδομένα που αφορούν στα επιχειρησιακά προγράμματα του (ΕΣΠΑ)

Αλλά ό,τι εγκαταλείπεις σε εγκαταλείπει κι έτσι στα μέσα Μαρτίου 2015 παρουσιάστηκαν κατολισθήσεις στα πλευρά του δρόμου. Τότε ήταν που ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών έκανε αναφορά και πάλι για «χρηματοδότηση με 2.600.000 ευρώ της μελέτης χάραξης του δρόμου Νεμέας – Κιάτου, ενταγμένου σε ένα ευρύτερο σχέδιο σύνδεσης των δύο αυτοκινητοδρόμων Κορίνθου-Τρίπολης και Κορίνθου-Πατρών. Μια μελέτη όμως που δεν έγινε ποτέ.

Σήμερα το έργο επιστρέφει με την προγραμματική σύμβαση που υπέγραψαν οι δύο δήμοι με την Περιφέρεια για την δημοπράτηση της οριστικής μελέτης της νέας χάραξης του δρόμου. Ας ελπίσουμε μόνο ότι ήρθε για να μείνει και να ολοκληρωθεί.

55 νέα κρούσματα κορονοϊού σε μία ημέρα, τα 49 στην Θράκη

Previous article

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για το Πρόγραμμα Δημιουργικής Απασχόλησης από την “Ανέλιξη”

Next article

You may also like