ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Αθήνα-Αίγιο με Προαστιακό σε λιγότερο από 2,5 ώρες: εγκαινιάστηκε νέα γραμμή

1

Για ένα έργο – σταθμό έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής στα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων. Το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι το έργο αυτό, είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρις στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ.

Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες, ήδη πριν από το τέλος του 2019 το φυσικό αντικείμενο του έργου είχε περατωθεί και απέμεναν για τη λειτουργία του οι αναγκαίες τελικές δοκιμές, οι οποίες θα είχαν ολοκληρωθεί από τα τέλη Μαρτίου και η γραμμή θα είχε δοθεί σε λειτουργία πριν από το Πάσχα, αν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορωνοϊού και τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπισή της.

«Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο που είχε πάρει επικίνδυνη τροπή, τελικά ολοκληρώθηκε αισίως. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο της δημοσιονομικής διόρθωσης και να διασφαλίσουμε για τη χώρα μας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και τη λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως.

2,5 ώρες Αθήνα – Αίγιο: Τρεις νέοι σταθμοί και έξι στάσεις

Το έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων.
Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Έχει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, καθώς και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους.

Για ένα έργο που οι κάτοικοι της Δυτικής Κορινθίας περίμεναν από το 2006, όταν ο Αναστάσης Παπαληγούρας έβαλε τον προαστιακό στις ράγες μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Τάσος Γκιολής. Έκανε μάλιστα αναφορά στα πλεονεκτήματα που θα φέρει η έλευση του προαστιακού ευρύτερα στον δήμο, τους κατοίκους του και την τοπική οικονομία.

Ο αντιδήμαρχος του δήμου Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης Σπύρος Αποστολόπουλος μίλησε για ένα μεγάλο πρώτο βήμα, αλλά όχι για ένα ολοκληρωμένο βήμα, καθώς λείπει η ηλεκτροκινηση σε όλο το μήκος της γραμμής: “Και δυστυχώς“, συνέχισε “αυτό δεν έχει ορίζοντα πραγματοποίησης καθώς δεν έχει ακόμα καν υπάρξει σύμβαση. Για το Ξυλόκαστρο, όμως, είναι μια σημαντική στιγμή γιατί έρχεται και πάλι ο σιδηρόδρομος σε όλο τον δήμο…“.Σημείωσε ακόμα ότι λείπει η σύνδεση του σταθμού με τον οικιστικό ιστό της πόλης του Ξυλοκάστρου και την παλαιά εθνική οδό, καθώς έχουν καθυστερήσει οι απαλλοτριώσεις που θα οδηγούσαν στην κατασκευή του συνδετήριου δρόμου.

Για μία σημαντική στιγμή για τον δήμο του Ξυλοκάστρου και της Ευρωστίνης έκανε λόγο ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Χάρης Βυτινιώτης, ο οποίος έκανε και αυτός λόγο για την απουσία ηλεκτροκίνησης που θα δώσει άλλη δυναμική στο έργο. Ωστόσο, ο κ. Βυτινιώτης έδωσε ένα αχνό χρονοδιάγραμμα υποστηρίζοντας ότι “υπάρχει η ελπίδα μέχρι το τέλος του 2023 να έχει μετατραπεί σε ηλεκτροκίνηση…”. Από εκεί και πέρα ο κ. Βυτινιώτης τόνισε ότι το επόμενο βήμα είναι να ολοκληρωθεί η γραμμή από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα ώστε να δημιουργηθεί ένας μεταφορικός άξονας ανθρώπων και εμπορευμάτων από την έξοδο της Ελλάδας στην Δυτική Ευρώπη (Πάτρα), μέχρι το Μητροπολιτικό Κέντρο της Αθήνας, το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο.

Μάσκα παντού και τοπικά lock-down: αυτό είναι το plan b της κυβέρνησης

Previous article

Δεν ανησυχεί η περιφέρεια για το έγγραφο-βόμβα της Κομισιόν για την ΣΔΙΤ των απορριμμάτων

Next article

You may also like