Ξεχάστε την εικόνα του κίτρινου φωτός που “έλουζε” τον Ιερό Βράχο. Οι τυχεροί που είδαν το βράδυ της Πανσελήνου ξαφνικά την Ακρόπολη να φωτίζεται με νέο φως, μυήθηκαν στην αρχή της νέας εποχής για την κυρίαρχη εικόνα του μνημείου το βράδυ που αρχίζει μάλλον τον Οκτώβριο, με την υπογραφή της σπουδαίας Ελευθερίας Ντεκώ.
Το βράδυ της 2ας Σεπτεμβρίου, με την Πανσέληνο να κυριαρχεί στον αττικό ουρανό, αίφνης οι περαστικοί και οι κάτοικοι της Πλάκας είδαν την Ακρόπολη να λάμπει διαφορετικά απ’ ό,τι στο παρελθόν. Ηταν η βραδιά που, έπειτα από 10 μήνες προετοιμασίας, έγινε η πρώτη πρόβα για να δουν πώς αγγίζει το μνημείο ο φωτισμός που σχεδίασε η διεθνούς φήμης σχεδιάστρια φωτισμού Ελευθερία Ντεκώ.
Το μνημείο αναδεικνύεται, φωτίζεται όχι μόνο το ίδιο ως κυρίαρχη προαιώνια καρτ ποστάλ της Αθήνας, αλλά και ως αρχιτεκτόνημα, με τα υλικά που φέρει, την τέχνη που το χαρακτηρίζει, την ιστορία που έχει εγγραφεί επάνω του, να αναδεικνύονται μέσα από κάθε άγγιγμα του φωτός και κάθε σκίαση που δημιουργείται.
Με βάση τη μελέτη αντικαταστάθηκαν οι λαμπτήρες τύπου HID με λαμπτήρες τύπου LED, που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των εγκαταστάσεων για 20-25 χρόνια, με ελάχιστο κόστος συντήρησης, ενώ δίνουν τη δυνατότητα να εφαρμοστούν πολλά διαφορετικά σενάρια φωτισμού.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πράγματα πήγαν ακριβώς με βάση τον σχεδιασμό και έτσι προχωρούν στα επόμενα τεστ για να φτάσουμε στην τελική καθοριστική εικόνα του φωτισμού -δεν θα είναι ακριβώς όπως φάνηκε το βράδυ της Πανσελήνου. Αλλωστε, όπως σημειώνουν κάτοικοι της περιοχής, το φως τρεμόπαιζε σε διάφορες φάσεις και ήταν προφανές ότι ήταν μια δοκιμή στον δρόμο για την τελική εικόνα. Δεν αποκλείεται τον Οκτώβριο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία -σημειώνουμε ότι αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι αυτό θα συμβεί στις 21 Ιουνίου και στη συνέχεια στα μέσα Ιουλίου, όμως οι καθυστερήσεις που έφερε η πανδημία επηρέασαν και αυτόν τον προγραμματισμό. Από τεχνικής απόψεως δεν υπάρχουν εκκρεμότητες, τα απαραίτητα αντικείμενα και εργαλεία βρίσκονται στην Ελλάδα και η Ακρόπολη βρίσκεται στην τελική ευθεία, έτοιμη για κάτι περισσότερο από ένα απλό λίφτινγκ σε σχέση με τον φωτισμό που σχεδίασε ο Πιερ Μπιντό με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Comments