Με τίτλο «Μπορείς να καταφέρεις τα πάντα, αρκεί να το πιστέψεις!», η ταινία του Δημοτικού σχολείου Αγίου Δημητρίου Αργολίδας, βραβεύτηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε, στο φεστιβάλ κινηματογράφου που διοργανώνει (PLURAL+ Youth Video Festival), με το βραβείο 2020 MediaB PLURAL+ Award!
Ανάμεσα σε εκατοντάδες ταινίες από όλο τον κόσμο (πάνω από 70 χώρες συμμετείχαν), η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από σημαντικούς ανθρώπους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τη Συμμαχία των Πολιτισμών (UNAOC) και του Διεθνούς Οργανισμού για τη Μετανάστευση (IOM, επέλεξε την ταινία από τη χώρα μας, για το μήνυμα που στέλνει περί ισότητας των φύλων.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της ΕΡΤ (ert.gr), μέσα σε λιγότερα από δύο λεπτά, οι μαθητές του σχολείου, θίγουν το πάντα διαχρονικό ζήτημα του ρόλου της γυναίκας στην κοινωνία και τα εμπόδια που συναντά για επαγγελματική και κοινωνική καταξίωση.
Ο συμβολικός τρόπος, που οπτικοποιήθηκε το μήνυμα των μαθητών, κέρδισε την κριτική επιτροπή του Φεστιβάλ.
Τα γυρίσματα έγιναν στο Δημοτικό Στάδιο Ναυπλίου, όπου και η πρωταγωνίστρια – μαθήτρια της 6ης τάξης, Βένια Γεωργαλή, υπερπηδά τα εμπόδια που στέκονται ανάμεσα σε αυτήν και στο όνειρά της.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός για την παραγωγή και σκηνοθέτης της ταινίας ήταν ο προϊστάμενος του σχολείου, Νίκος Γαλάνης, ο οποίος έχει απασχολήσει πολλές φορές, με τις μαθητικές ταινίες του, που αγγίζουν ευαίσθητα κοινωνικά θέματα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που βραβεύεται η συγκεκριμένη ταινία.
Πριν λίγο καιρό, κατέκτησε το πρώτο βραβείο στο Our Voices Film Festival, που διεξάγεται κάθε χρόνο στο Βανκούβερ του Καναδά, ενώ έχει προβληθεί σε δεκάδες φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο.
Η τελετή απονομής των βραβείων, φέτος, για πρώτη φορά δεν πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Οργανισμού, στη Νέα Υόρκη αλλά μεταδόθηκε διαδικτυακά λόγω της πανδημίας που βιώνει ο πλανήτης.
Η ελληνική ταινία, όπως και όλες οι βραβευμένες, θα μεταδοθούν από διεθνή δίκτυα, στο πλαίσιο της προσπάθειας του ΟΗΕ, να ευαισθητοποιήσει τους λαούς, απέναντι στα φαινόμενα κοινωνικής βίας, διάκρισης και αποκλεισμού.
Comments