Η ακρίβεια στα καύσιμα και η εντεινόμενη αβεβαιότητα για την ολοένα αυξανόμενη άνοδο στις τιμές των βενζινάδικων έχουν οδηγήσει επιτήδειους σε νέες… μεθόδους ώστε να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους και στη συνέχεια να εξαφανίζονται με το πόδι πατημένο στο γκάζι.
Οι εν λόγω πρακτικές σε συνάρτηση με τη σημαντική πτώση της τάξης του 30% στην κατανάλωση στα καύσιμα, έχουν σφίξει για τα καλά τη θηλιά στον λαιμό των βενζινοπωλών.
Συγκεκριμένα, έχει ενταθεί το φαινόμενο, οδηγοί να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους και να φεύγουν χωρίς να πληρώσουν, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που πάνε να πληρώσουν με κάρτα και η κάρτα δεν μπορεί να καλύψει το ποσό που έβαλαν.
«Ενα περιστατικό την ημέρα και τελειώσαμε»
Συνεχίζοντας και για να εστιάσει ακόμη περισσότερο στο πρόβλημα, αλλά και τον αντίκτυπο που έχει για τα βενζινάδικα η… χασούρα, ο κ. Γαβριηλίδης τόνισε: «Ένα τέτοιο περιστατικό να έχουμε κάθε ημέρα, “τελειώσαμε”. Ενδεικτικά, τα 100 ευρώ που μπορεί να βάλει κάποιος στο όχημά του σε συσχέτιση με το πολύ χαμηλό κέρδος που έχουμε πλέον, ισούται με ένα μεροκάματο και για πολλούς ακόμη και δύο. Εάν γεμίσει κάποιος το ρεζερβουάρ, ενώ πρώτα το γέμιζε με 50-60 ευρώ, σήμερα δεν του φτάνουν τα 100 ευρώ».
«Φθηνά πρατήρια»
Σχετικά με τα «φθηνά» πρατήρια που υπάρχουν στην αγορά και αποτελούν δέλεαρ για τον καταναλωτή, το μέλος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης πρόσθεσε πως «μετά από ελέγχους έχουν βρεθεί αλλοιωμένα, επικίνδυνα για τους κινητήρες καύσιμα, ή αντλίες που κλέβουν.
Οσο για τη μείωση της κατανάλωσης, είπε: «Η μείωση στην κατανάλωση καυσίμων στην Θεσσαλονίκη ξεπερνάει το 30%» σε σχέση με τον Μάιο του 2021. Όταν υπήρχε ισονομία και λογικές τιμές στις υπόλοιπες υποχρεώσεις δεν αντιμετωπίζαμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Πλέον με το ρεύμα να κοστίζει ακριβά, όπως και το αέριο -αλλά και πολλά ακόμη βασικά προϊόντα- τότε αλυσιδωτά φτάνει και στον δικό μας τον κλάδο. Είναι πολύ πιθανόν το προσεχές διάστημα να μπουν πολλά λουκέτα αν δεν αλλάξει η κατάσταση», δήλωσε το μέλος της ΕΝΒΕΘ.
«Το κυριότερο πρόβλημα είναι τα πρατήρια που πουλάνε ανεξήγητα… φτηνά. Μπορεί να μπαίνει ο κάθε καταναλωτής στην ιστοσελίδα του υπουργείου και να βλέπει τις τιμές του διυλιστηρίου. Αν ένα πρατήριο πουλάει κάτω από έξι λεπτά -σύμφωνα με το κέρδος του-, κάτι “μυρίζει”», σημείωσε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι «οι υπόλοιποι είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε στο κυβερνητικό πλαφόν, το οποίο μας προκαλεί ένα ακόμη πρόβλημα στην προμήθεια καυσίμων, με τιμές που ξεπερνούν ακόμη και το 30%. Όλα αυτά είναι λεφτά και κοστίζουν ακριβά».
«Καλπάζει» προς τα 3 ευρώ η βενζίνη
Μια… εξήγηση του παραπάνω προβλήματος βέβαια είναι η ανοδική πορεία στις τιμές των καυσίμων με τους οδηγούς να ζορίζονται ολοένα και περισσότερο προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες μετακίνησής τους. Τα πρωτεία στην ακριβότερη βενζίνη έχει η Βόρεια Ελλάδα τη στιγμή που το «ράλι» ανόδου στις τιμές δεν σταματά «καλπάζοντας» στα τρία ευρώ το λίτρο.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA η μέση τιμή ανά λίτρο αμόλυβδης βενζίνης, ανά περιοχή, ορίζεται ως εξής:
Κιλκίς 2,376 ευρώ/λίτρο
Αλεξανδρούπολη 2,418 ευρώ/λίτρο
Καστοριά 2,418 ευρώ/λίτρο
Πέλλα 2,429 ευρώ/λίτρο
Γρεβενά 2,449 ευρώ/λίτρο
Κοζάνη 2,530 ευρώ/λίτρο
ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ
Μάιος 2019 (προ κορoνοϊού) | Μάιος 2020 (πανδημία) | Μάιος 2021 (πανδημία) | Μάιος 2022 (πόλεμος) | |
ΒΕΝΖΙΝΗ (95 ΟΚΤ.) | 1,645 | 1,345 | 1,613 | 2,267 |
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΙΝ. | 1,418 | 1,104 | 1,331 | 1,869 |
ΥΓΡΑΕΡΙΟ | 0,815 | 0,711 | 0,811 | 1,131 |
Πηγή:in.gr
Comments