Στην δημιουργία ενός πρότυπου αρχαιολογικού πάρκου προσανατολίζεται η ανασκαφική ομάδα που εκτελεί εργασίες στην Αρχαία Σικυώνα, υπό τον καθηγητή Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιάννη Λώλο. Μάλιστα στο νέο πενταετές ανασκαφικό πρόγραμμα που καταρτίστηκε, θα συμμετέχουν και μέλη της Αρχαιολογικής Αποστολής από το Wilfrid Laurier University του Καναδά, ενώ θα ανανεωθεί η συνεργασία με τους αρχαιολόγους, σχεδιαστές και συντηρητές από το Πανεπιστήμιο του Bordeaux και το Austin College του Texas, οι οποίοι ήδη συνεργάζονται από το 2014 στις ανασκαφές της Αρχαίας Σικυώνας.
Σε σύσκεψη που έγινε πριν από λίγες ημέρες διαπιστώθηκε ότι στόχος είναι η ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της ελληνιστικής πόλης, της οποίας η σύνδεση με το αρχαίο θέατρο θα δημιουργήσει ένα ενιαίο, πρότυπο αρχαιολογικό πάρκο, εύκολα προσβάσιμο στο κοινό. Σε αυτό το πάρκο θα ενσωματωθούν καινοτόμες πρακτικές ξενάγησης και αφήγησης, έτσι ώστε η ιστορία και ο πολιτισμός της Αρχαίας Σικυώνας, που λάμπρυναν αιώνες ολόκληρους τον ελληνισμό να γίνουν ευρύτερα γνωστά.

στο Austin College του Texas.
Δεξιά, ο επικεφαλής των ανασκαφών στην Αρχαία Σικυώνα, αναπλ. καθηγητής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιάννης Λώλος.
Στο πλαίσιο αυτό ο καθηγητής Γιάννης Λώλος έκανε έναν σύντομο απολογισμό της ανασκαφικής δράσης στην Σικυώνα από το 2013 έως και σήμερα, τονίζοντας ότι οι μελέτες που εκπονήθηκαν μετά το πέρας των ανασκαφικών εργασιών, θα ενταχθούν μαζί με τη μελέτη του αρχαίου θεάτρου (που εκπόνησε η ΕΦΑ Κορινθίας) στο επόμενο ΠΕΠ Πελοποννήσου και θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, έτσι ώστε η Αρχαία Σικυώνα να γίνει επισκέψιμη στο σύνολό της.
Ο κ. Λώλος αναφέρθηκε στην ανάδειξη του οικιστικού ιστού της αρχαίας πόλης η οποία μαζί με τις πρόσφατα ανασκαμμένες περιοχές, τη βελτίωση και την επέκταση των υφιστάμενων διαδρομών επίσκεψης, θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα του αρχαιολογικού χώρου.
Πλέον, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί το μέγεθος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αστικού κέντρου της Σικυώνας με τις διαφορετικές λειτουργίες του, πολιτικές (βουλευτήριο), ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές (θέατρο, στάδιο, λουτρά), λατρευτικές (ναοί), εμπορικές (στοές), βιοτεχνικές (εργαστήρια), αλλά και τον οικιστικό ιστό (οικίες), ο οποίος θα βρεθεί στο επίκεντρο της επόμενης φάσης των ανασκαφών στο χώρο. Δεδομένου ότι, μέχρι στιγμής, καμία αρχαία Σικυώνια οικία δεν έχει αποκαλυφθεί στο σύνολό της, ο νέος κύκλος ανασκαφών στοχεύει να θεραπεύσει αυτό το κενό και να δημιουργήσει κατά το μάλλον, μία πλήρη εικόνα της ελληνιστικής πόλης.

Ο νέος κύκλος ανασκαφών, υπό την αιγίδα της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, θα είναι επίσημη συνεργασία της Αρχαιολογικής Εταιρείας (εκπροσωπούμενη από τον καθηγητή κ. Γιάννη Λώλο ως διευθυντή της ανασκαφής), με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κορινθίας και το Πανεπιστήμιο WilfridLaurier του Καναδά, εκπροσωπούμενο από τον καθηγητή Scott Gallimore, συνεργάτη του κ. Λώλου στην ανασκαφή της Σικυώνας από το 2013.
Προκειμένου οι ανασκαφές να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς και να γίνει εφικτή σε σύντομο χρονικό διάστημα η αποκάλυψη σημαντικού τμήματος του οικιστικού ιστού της αρχαίας πόλης, προγραμματίζεται η συγκρότηση μιας πολυπληθούς ομάδας.
Σε αυτήν θα συμμετέχουν εργατοτεχνίτες (χάρη στις ανασκαφές της τελευταίας δεκαετίας υπάρχουν πλέον εξειδικευμένους εργατοτεχνίτες στο Βασιλικό), φοιτητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, και συνεργάτες διαφόρων ειδικοτήτων (για την επίβλεψη των ανασκαφικών τομών, την καταγραφή των ευρημάτων, την αρχιτεκτονική αποτύπωση, τη μελέτη της στρωματογραφίας, της κεραμικής, των νομισμάτων, του ζωοαρχαιολογικού υλικού, των αρχαιοβοτανικών καταλοίπων κ.α.), αλλά και με την συνεργασία εξειδικευμένου προσωπικού από άλλα Πανεπιστήμια όπως π.χ. από το Πανεπιστήμιο της Κύπρου.

Τέλος ο κ. Λώλος ανέπτυξε και την άλλη διάσταση του νέου πενταετούς προγράμματος ανασκαφών, καθώς όπως ενημέρωσε ο νέος κύκλος θα έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα λειτουργώντας ως σχολείο πεδίου («field school»), το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι οι φοιτητές και φοιτήτριες, θα μπορούν συμμετάσχουν στην ανασκαφή και να την χρεωθούν ως κανονικό μάθημα.
Comments